Verzendingskosten: 8,70 euro van Hasselt naar Olen. Afstand Olen-Hasselt is 47,5 km. Voordeligst: zelf afhalen met wagen of laten opsturen (of verzend

Ik heb via ebay een tweedehandslaptop besteld. Hij rekent 8,70 euro verzendkosten aan. Ik woon niet zo ver uit de buurt: 47,5 km. Wat komt het goedkoopst uit: zelf er naartoe rijden of hem het mij laten verzenden voor 8,70 euro. Mijn wagen is een Volkswagen Jetta Diesel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
paulus811
14 jaar geleden
Is het zo ontzettend moeilijk om dat zelf even uit te rekenen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, want ik ben niet goed in wiskunde.
Daarenboven kunnen anderen ook iets hebben aan bovenstaande rekenmethodes.
Niet iedereen is even slim als paulus811 !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar hoef je echt niet goed ik wiskunde voor te zijn.

Het beste antwoord

De factor die ik hierboven niet zie, is hoe waardevol jouw *tijd* is. Moet ik een hele of een halve dag thuisblijven terwijl ik anders niet thuis zou zijn als ik iets laat bezorgen, dan kies ik al snel voor zelf ophalen.

Kan ik een goede bezorgafspraak maken op een dag en tijd dat ik toch al thuis zou zijn, dan kies ik voor laten bezorgen.

Mijn tijd is al héél snel veel meer waard dan die 8,70 euro, ik kies dus sowieso de oplossing die mij zo min mogelijk tijd kost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het is voordeliger om het op te laten sturen.
Als je het zelf haalt , ben je niet alleen je brandstof voor je auto kwijt, maar denk ook aan slijtage van diverse onderdelen van je auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hem zelf gaan ophalen. Dan kun je eerst even bekijken of het ding helemaal in orde is.
AWM
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dat is idd nog een voordeel van zelf halen, maar hoort dit nou echt op GV thuis? Mijn antwoord zou 'nee' zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 scherp.
Hoort zeker op GV thuis, want vermeerdert kennis door perspectiefverbreding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke kennis wordt hier vermeerderd dan? Dit is echt een flauwekulvraag.
Ga je uit van normale reiskosten vergoeding a 0,19 per km, dan kun je het beter op laten sturen (47.5 x 2 x 0.19 = 18.05) Ga je uit van alleen brandstof dan moet je auto minder als ( 8.7/1.01 (brandstofprijs Shell Hasselt)= 8.61 liter diesel 95/8.61 = 11.88) 1 op 11,88km rijden wil het voordeliger zijn. Daarbij zijn zaken als tijd en overige slijtage niet meegerekend.

Bij afhalen heb je wel als voordeel dat je het produkt gelijk kunt bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgaande van een dieselprijs van 1,01 en een verbruiik van 1 op 16 kost het ritje je 6 euro aan diesel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heen en terug is da 12 euro, dus nog altijd (veel) duurder dan het gewoon te laten opsturen, niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De prijs is 6 euro voor heen en terug!
Als je auto tenminste 1 op 16 rijdt (officieel zou ie dat moeten halen, maar misschien verbruikt ie iets meer).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben niet technisch aangelegd, heb een tweedehands Volkswagen Jetta , diesel, in totaal is die wagen 2 jaar oud (in real life)
dus zou dat 1 op 16 zijn?
als ik alleen ga, moet ik er dan op vertrouwen dat ze me niks aandoen? rare vraag ik weet het :)
zelf erheen rijden dan kun je het apperaat ter plekke testen en je zo een miskoop besparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel dat je 1 op 12 of meer rijden kunt, dan is het qua prijs al aantrekkelijk. Voordeel is dat je apparaaat terplekke kunt bekijken en eventueel de financien kunt regelen. Geen gedoe met geld overmaken. Kortom meer voordelen dan nadelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
had je nu maar een laptop, dan had je het zelf kunnen uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bedoel je hiermee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedereen voor mij had het je al uitgerekend. Dus ik maakte maar een grapje. Excuses!