Waar kan ik mijn kleding vacuum laten zuigen zodat ik meer bagage mee kan nemen?

Ik ga voor enekel maanden naar Amerika en heb weinig bagage ruimte en mag 20 kilo meenemen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
12.3K

Het beste antwoord

Een vacuumzak (onder andere verkrijgbaar bij de blokker) líjkt heel handig, omdat je op die manier inderdaad meer in je koffer kunt krijgen. De zakken hebben een soort groot ventiel waar je de stofzuiger op zet om alle lucht er uit te krijgen. Het isniet helemaal luchtdicht, maar blijft lang genoeg plat om je koffer bijna de helft voller te proppen dan normaal.

Maar dan komt de grap : op de terugweg moet je alles ook weer terug in die zakken stoppen om het weer net zo plat te krijgen ,en op je vakantieadres heb je lang niet altijd een stofzuiger tot je beschikking !! Voor een kampeervakantie of hoteltripje is het dus niet zo geschikt.

Wanneer je echter voor langere tijd gaat, denk ik dat je wel mag verwachten dat je in die tijd iemand met een goeie stofzuiger op het spoor komt.

Het vacuum zuigen van je bagage doet alleen niets met het gewicht ; uiteindelijk blijft 20 kilo gewoon 20 kilo. Alleen als je het in één in plaats van twee koffers / tassen weet te proppen, kan het net het gewicht van de (tweede) koffer schelen. Voor twee maanden gaat het allernoodzakelijkste daar best in.

Je gaat echter niet naar een onmogelijk derdewereldland, dus je kunt er zelfs voor kiezen veel zaken die daar ook niet zo heel duur zijn als sokken, toiletartikelen, ondergoed, t-shirts of - de grote ruimteslurper - een paar schoenen ter plekke aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede tip ! Schoenen en toiletartikelen zijn in de VS véél goedkoper dan hier : kopen, dragen, achterlaten is beslist goedkoper dan meenemen en overbagage moeten betalen - ze zijn de laatste tijd strenger geworden met de extra 2 of 3 kilo's dan je toegestane gewicht - en overbagage betalen is geen lachertje....

Andere antwoorden (7)

Je kan bij Blokker (of Blokker-achtige winkels) van die vacuum zakken kopen. Die kan je met de stofzuiger vacuum zuigen. Die kan je dan in je koffer doen. Dan kan je waarschijnlijk meer in een kleine koffer krijgen. Maar je bagege wordt er niet lichter van, maar dat bedoelde je waarschijnlijk niet. Alleen het volume wordt kleiner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je beter een extra koffer kunt aanschaffen dan van die vacuumzakken.
Het maximum gewicht van 20 kg mag uit meerdere colli bestaan. Blijft je kleding ook nog wat makkelijker draagbaar recht uit de koffer, want uit een vacuumzak dien je eerst alles te strijken of te persen voor je het aanschiet.
Tip: doe zware dingen in een tas of kleine koffer die mee kan als handbagage, want deze wordt doorgaans niet gewogen en telt dus niet mee in de 20 kg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke extra koffer of tas weegt ook weer een paar kilo. Lijkt nij zonde, want je wilt spullen meenemen, geen colli. Toch?
Dat strijken is wel waar. En een strijkijzer weegt ook weer x gram. En dan vooral geen reisstrijkijzer meenemen want die strijken voor geen meter. (ben zelf nog al een strijkfanaat)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar met zware handbagage wél om een paar dingen denken : niet overal zijn roltrappen, dus je moet het wél trappen op en af kunnen dragen, en ook het aan boord verstouwen zal je zelf moeten doen, dus zelf het in/uit bagagebakken tillen, en als je op een klein vliegtuigje doorvliegt, moet het onder de stoel vóór je passen. Weet je trouwens heel zeker, dat je maar 20 kg. mee mag nemen? Kijk nog eens goed in je ticket, want juist naar Amerika hebben ze het zg. Piece - systeem : PC staat er dan bij bagage-allowance. Dat betekent dat je 2 stuks bagage in mag checken van max 32 kg per stuk.
Je kan ook jezelf in Amerika een postpakket sturen ;)

misschien ook een tip
14 jaar geleden
ik pak gewoon vuilniszakken die ik zelf vacuum zuig met de stofzuiger
kost wel iets meer moeite maar met 2 personen goed te doen
is goedkoper dan officiele zakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een Marskramer in de buurt? Die verkopen zakken die je met de gewone stofzuiger vacuum zuigt.
Wij gebruiken ze altijd op vakantie, scheelt onwijs veel ruimte in je koffer.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook vacuum gezogen weegt die kleding hetzelfde lucht weegt wel iets maar dat is zo weinig dat de zak waarin je het verpakt vermoedelijk zwaarder is dan de lucht die je eruit zuigt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou de voorwaarden nog eens nakijken, volgens mij geldt het aantal stukken bagage van en naar de VS.

Toen ik zelf uit de VS (Los Angeles) terugvloog naar Nederland mocht ik 2 stuks bagage inchecken, elke koffer/tas mocht niet meer dan 50 pounds (22,73 kg) wegen.

Dan kan je aanzienlijk meer meenemen, het hangt wel af met welke maatschappij je vliegt. Ik vloog met KLM/Northwest.