Kan ik blikjes bier meenemen in mijn koffer in het vliegtuig of gaan die kapot door de druk in laadruim?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
71K

Antwoorden (10)

Dit kan, of dit mag weet ik niet. maar heb het zelf gedaan vanuit egypte 4 jaar geleden. in de handbagage.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is strafbaar maar de druk in het vliegtuig blijft als het goed is tijdens de vlucht constant
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bron dan graag ;)
Als het goed is, word hij wel gekoelt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kans is groot dat als je met het vliegtuig ergens heen gaat het bier daar goedkoper is dan thuis. Daarnaast bevindt de bagage zich ook in een drukcabine, dus is de kans groter dat de blikjes kapot gaan door de mensen die met je baggage omgaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De druk in de kabine blijft redelijk gelijk. Blikjes bier meenemen gaat dus geen probleem zijn.
Alleen lijkt het me sterk dat het mag, volgens mij bevat een blikje bier meer dan de toegestane hoeveelheid die je mag meenemen in een vliegtuig.

Maar meenemen in je ruimbagagge is ook geen probleem. Ik heb ook nooit problemen met de deodorant die ik meeneem :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die blikjes worden zó gefabriceerd dat ze een grote over- en onderdruk kunnen hebben. Bang voor een ontploffing hoef je niet te zijn.

Het is toegestaan, zolang het maar in het ruim zit. Misschien dat explosievenhonden aanslaan op de alcohol. Alcohol kan best explosief zijn en ze zouden je tassen even kunnen doorzoeken. Maar die kans is heel klein en verder geen probleem. Wees wel zo slim je mp3 snoertjes ff ergens anders te stoppen, zodat ze op de X-ray in de bagageafhandeling niet op de noodknop drukken omdat er blikjes en snoertjes boven elkaar liggen. Je kunt je voorstellen dat zoiets er op een X-ray raar uit ziet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog even een linkje:

Verpakkingen van vloeistoffen die zich met uw bagage in het laadruim bevinden, mogen niet groter zijn dan 500 ml.

* Sterke drank (24-70% alcohol): niet meer dan 5 liter per persoon;
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neem altijd een fles wijn mee in mijn laadruim bagage (verpakt in doos en kleren tegen het breken).
N.B.: een blikje witte bonen in tomatensaus mag je NIET meenemen als handbagage (dat van mij is me afgenomen).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb een vriend die graag "alle bieren ter wereld" wil hebben geproefd. Ik neem dus regelmatig blikjes bier mee van exotische bestemmingen en tot nu toe is er nog geen enkele beschadigd aangekomen.

Blikjes overleven het dus.
Zorg er echter wel voor dat ze ergens in het midden van je koffer zitten (tenzij je zo'n harde koffer hebt) want medewerkers van luchthavens gaan niet bepaald zachtzinnig met bagage om.