Zou je nederland voor altijd kunnen vaarwel zeggen?

Bij het lezen van artikels over nederlanders in de dordogne en de ardeche.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Het beste antwoord

Natuurlijk, Italië trekt mij al jaren en er komt een dag dat ik zeker die kant op ga. Nu nog hier een aantal zaken goed afhandelen en hup met de geit naar rust en ruimte. Genieten van het leven met een eigen olijfgaard. Zwembadje en echte koffie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Ik heb dat al jaren geleden gedaan en tot op dit moment nog geen spijt van gehad.
Als ik heimwee krijg naar volle wegen, drukke steden, en stress ga ik nog wel eens een paar dagen terug, maar verzucht dan heel snel hoe ik het toch getroffen heb in mijn eigen Eden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt wel.. als het kon gisteren nog! Weg uit dit kikkerland met al zijn gemuggezift over alles waar een mens zich maar druk om kan maken...
Heb een middenweg moeten kiezen: ben van de stad naar een dorp 35 km verderop verhuisd..echte semi- emigratie dus..
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En in dat dorp wordt nooit geklaagd? ;-)
Als ik een leuke, goedbetaalde, zekere baan zou kunnen vinden in Zwitserland of Noorwegen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee natuurlijk niet. Ik zou periodiek terugkomen voor mijn dierbaren en de Hema.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, absoluut niet. Al is het maar omdat hier mijn familie, vrienden en kennissen wonen. Maar verder zou ik het ook zelf niet willen. Ik geloof niet dat het ergens zoveel beter is dan hier. Dus waarom weggaan, ik zie geen reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liever gisteren dan vandaag. Ik ben op zich best en rasechte geaarde Nederlander, maar de laatste jaren durf ik dat vaak bijna niet meer hardop te zeggen.....en het wordt steeds erger. Met een beetje geluk nog een maandje of wat...

Wat me wel bindt natuurlijk is mijn familie, mijn vrienden ; die zouden het moeilijker maar niet onmogelijk maken echt ver weg te gaan. We zijn trouwens al eens van het westen naar het oosten verhuisd, en dan moet je net zo goed je hele netwerk opnieuw opbouwen eigenlijk, en dat is naar tevredenheid gegaan. En familie is ook niet voor eeuwig, maar toch....

We gaan echter niet naar het zuiden van Afrika of Australie ofzo. Sterker nog ; eigenlijk schuiven we maar zeven kilometertjes op. Naar een heerlijk rustig maar niet té klein dorp waar we heel graag komen en ons heerlijk op onze plek voelen. Iedere keer als je daar komt, kom je voor je gevoel een beetje thuis. Nu alleen dat huis nog....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als er nu een baan voor mij is in Australië zou ik bij wijze van spreken vanavond al in het vliegtuig zitten.

Ik heb er al eerder 9 maanden gewoond tijdens mijn wereldreis. Heerlijk land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor geen enkel probleem.
Geef me een leuke baan in Nieuw-Zeeland, Canada of Noorwegen en ik ben van de pleiterik.
(Australie mag ook).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Heb ik in het verleden al eens gedaan. Ben wel teruggekomen, maar niet omdat ik nl zo vreselijk miste. Ga over een paar jaar weer voorgoed in het buitenland wonen. Werken hoef ik niet meer, een groot deel van mijn familie woont er, de taal spreek ik, (en een huis heb ik er gelukkig ook al). Dus adiós Nederland en buenos días España :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mijn grote liefde van ver komt? Dan is dat niet zo moeilijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland wel, maar de mensen die ik achter zou laten in Nederland niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik wil niet uit Nederland weg, ik wil zelfs niet op vakantie naar het buitenland! Viel altijd tegen!
Wat ik zo fijn vind aan Nederland? Het klimaat, heerlijk afwisselend weer, soms zelfs op één dag zon-regen sneeuw-hagel-wind! De zelden echt koude winters of warme zomers, ik hou niet van kou of hitte. Het vlakke land, de polders, goed om te fietsen. Alles wat ik wil is dichtbij.
De duinen, het strand vooral in het voor- en najaar.
Ik hou van mensen om me heen, ben een echt stadsmens. Het gemopper is me dierbaar omdat het meestal goedmoedig is.
De verschillende culturen om me heen, wat alles levendiger en interessanter maakt.

Laat mij maar lekker in Nederland!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zou echt geen probleem voor me zijn. Zou dan ook echt nooit meer terugkomen, zelfs niet voor een dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk niet voor altijd. Ik heb de mogelijkheid, om gemakkelijk, zonder veel moeite in Frankrijk te kunnen wonen; mijn schoonouders wonen daar en hebben daar ook eventueel een huis voor mijn vriend en mij. Enige tijd geleden was de twijfel erg aanwezig, omdat mijn vriend een baan aangeboden kreeg in Frankrijk. Na lang denken en overleg zijn we in Nederland gebleven. Iets in me hield me tegen, misschien angst? Ik ben er nu nog niet aan toe om alles wat ik hier heb opgebouwd op te geven. Er zijn voor mij hier in Nederland ook nog veel dingen om te ontdekken; uit huis gaan, ik heb nu sinds 2 maanden een vaste baan.. etc etc. Misschien als ik over 5 a 10 jaar er nog eens over denk dat ik er dan heel anders over denk, maar voor nu vind ik Nederland een goed land om in te wonen en voel ik mij hier thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor ik moet wel, op een dag... ik heb niet het eeuwige leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het gedaan voor een tijd en het was super!
Maar terug in Nederland is ook weer heerlijk, want ons land blijft zijn specifieke charmes hebben die je nergens vindt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt er aan:leeftijd,en mogelijkheden,en familie achtergrond.b.v.als je vijf jaar bent en met je ouders bent vertrokken,een bestaan opgebouwd hebt,zal de binding zwak zijn.dit geld niet bij een leeftijd van vijf en dertig,dan zit je met een been in het land van herkomst en met de andere in het nieuwe land,met veel idealen,en de vraag is hoe pakt dat uit,als je vijftig bent kinderen hebt en klein kinderen,weer een ander verhaal.soms heb je een beslissing genomen,de kinderen zitten in dat nieuwe land,de familie in Nederland,blijft alleen familie bezoek over in Nederland de binding met je directe familie kinderen en klein kinderen op de eerste plaats,ik zou het in mijn geval niet kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet zoiets niet onderschatten. Zelfs op een mooi wit strand met blauwe zee is het niet altijd roze geur en maneschijn.

Ook is het niet voor iedereen even makkelijk. De afstand maakt heel veel uit.
Ik woon nu in België en dan kun je altijd even terug. Die optie maakt veel uit.
Mijn verloofde komt van verder en heeft niet de optie om zomaar even terug te gaan voor het weekend. Die heeft het er dan ook veel moeilijker mee.

Ik heb in het verleden verder van huis gewoond en nooit problemen mee gehad. In de toekomst zie ik me dan ook verder van NL wonen.