Kamperen met je caravan of hotel?Appartement of All inclusive?Pension, sta caravan, bungalow, tent?

Wie kiest waar voor en waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K

Het beste antwoord

Ik ga het liefste "op de bonnefooi" - vliegen naar een land waar ik graag wil gaan rondzwerven, daar een auto huren, en maar zien waar ik terecht kom - hotelletje of B&B, waar het leuk is blijf ik wat langer, anders rij ik weer door. Ik ben niet van de "bak en braad",en de slag bij het ontbijtbuffet sla ik graag over....Ook "doe-vakanties" vind ik fijn - ergens huizen of scholen bouwen, en de mensen die er gaan wonen beter leren kennen, of vee drijven naar de zomerweides in Canada op mijn dappere paardje. Zelfs mijn "luie" vakanties zijn aktief - duiken in Egypte of op Bonaire, skieën, leren zweefvliegen in Tsechië....
En mijn droom voor als ik gepensioneerd ben is met een camper, mijn honden, en mijn schildersezel vertrekken, en misschien kom ik pas terug als de geraniums uitgebloeid zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ik een alleengaander ben, kan ik in mei of oktober vakantie plannen.
Ik kan goed een band verwisselen, en verder ga ik er maar van uit, dat huurauto's okay zijn. Een nachtje autoslapen in geval van nood is ook geen probleem - al is het nog niet nodig geweest.
Dus echt niet zo dapper, hoor !
En een nieuw gezicht ergens in een dorpscafé "vraagt"om vragen, dus je bent nooit alleen als je dat niet wilt.

Andere antwoorden (13)

All-Inclusive resort in Egypte, heerlijk! De enige keuze die ik wil maken is of ik naar het strand of het zwembad ga. Als ik dan het zwembad kies moet ik wel weer uit 3 verschillende kiezen!

Gewoon heerlijk om een relax-vakantie te doen, een dagje excursie maar verder helemaal niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van je bestemming af. Sommige manieren zijn zo traditioneel, dat je op die manier moet gaan.

Aan de Spaanse kust, neem je een hotel met animatie.
In Zuid-Frankrijk, kies je voor de camping.
Naar Turkije ga je om all-inclusive te zitten.
In een stad, ga je in een B&B-hotel overnachten.
Ga je echt afgelegen zitten, maar heb je als doel veel van het land te zien, kies je een appartement met auto.
Wil je echt de natuur zien, kies je het tentje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Camper! Dan heb je je huis bij je, maar ben je wel mobiel. Je hebt alle gemakken, maar zit toch lekker in de natuur. Je bent onderweg en kunt zomaar ergens onderweg een bak koffie zetten of een picknick uit de bus trekken. Onze camper is net een zwitsers zakmes, alles zit handig in elkaar.
We kamperen veel wild, zo'n 3 op de 5 nachten en dan kom je op de gekste plekken te staan, bovenaan een klif, naast een klooster, etc.
Ook leuk de regen op je dak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er vanaf in welk land we zijn.
Meestal All in. Maar het kan een nadeel zijn dat je dan op gezette tijden moet eten en elke dag moet kiezen uit dezelfde dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt van de bestemming af.
Als ik naar Afrika ga, gaat mijn voorkeur uit naar kamperen. Heerlijk die geluiden in het Afrikaanse land, en voor het slapen gaan nog even voor de tent naar de sterrenhemel staren. Ik ben nergens op de wereld geweest waar de sterren zo mooi zijn als daar.

Als ik echter naar winters lapland ga, dan gaat mijn voorkeur uit naar een hotel of jeugdherberg. Een tentje lijkt me dan veel minder geschikt.

Mijn plan dit jaar is Patagonië. Er zijn wel kampeerreizen hiernaar toe, maar gezien de verwachte temperatuur in de periode dat ik ga, denk ik dat ik toch ga voor accommodatievormen met een vast dak :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klein familiaal gerund hotelletje met veel service, kraaknette lakens , superpropere badkamers en een heerlijk ontbijt : daar kies ik voor en moet soms lang zoeken. De all-in ervaring met honderden zwermen hongerige russen die alles verslinden voor 0900 en de eeuwige strijd met de handdoeken aan het zwembad, neen dank u.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Congoleo;

Binnen Europa liefst met de eigen auto naar een mooie plek waar een stacaravan, appartement of vakantiehuisje is geboekt. Vlot en comfortabel reizen, alle vrijheid om de omgeving te bekijken en lekker mijn eigen plee en douche.
Als er gevlogen moet worden bij voorkeur een appartement met huurauto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigen huis in Oost europa voor dit jaar, en vorig jaar ook. Daarnaast met een rugzak backpackers af of in een huisje aan het strand. Afhankelijk van bestemming en weer.

Komen weekend met een dekzeiltje in een open zeilboot
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
All inclusive. Na een jaar hard werken, wil ik echt nergens meer aan denken. Verstand op nul, de hele dag kunnen eten en drinken wanneer het mij uitkomt en niet constant met je knip op zak hoeven te lopen. Heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al deze dingen hebben hun eigen charme.
ik heb Ze allemaal gedaan en vind alles op zijn tijd even leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals al eerder werd geantwoord, het hangt bij ons af van de bestemming. Tien jaar geleden zaten we in een vervallen hotelletje, 3 weken voor 700 gulden (en hartstikke leuk, ondanks dat het crisis was). Ook zijn we vaak in All-inclusive hotels in Turkije geweest maar hebben ook een keer in een gehuurd huis in Spanje gezeten. Vorig jaar een huis in Maastricht gehuurd en dat was ondanks in eigen land ook heel erg knus. Dit jaar gaan we naar Italië en hebben we een 1-kamer appartementje gehuurd direct aan het Gardameer. Het ligt er dus maar net aan waar je naar toe gaat, als je bv veel buiten kunt zijn dan hoef ik geen luxe, ik zit dan toch niet zoveel op mijn kamer... Toch wil ik binnen enkele jaren ook wel weer een keer naar een all-in hotel, lekker onbeperkt genieten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het liefste vier ik vakantie in Frankrijk, Spanje, Portugal met een tentje in de achterbak, luchtbed, slaapzak erbij en dan naar kleine campings -hoe kleiner en primitiever, hoe beter- of liever nog: vrij in het bos kamperen... (kramperen, kreperen)... rondstruinen in bos en veld, dag en nacht buiten... het liefste natuurlijk droog en warm... maar een kille avond met een vuurtje is ook niet te versmaden, vooral als er dan op het rooster een versgevangen forelletje ligt...
af en toe lekker uit eten in een klein restaurantje en zwemmen in je nakende niksie in een meer (als het kan bij volle maan)... dan kan mijn vakantie niet meer stuk... daar kan voor mij geen hotel tegen op... dat heb ik wel geprobeerd, maar vond er niks aan...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar jar geleden voor het eerst gekampeerd in de caravan. Ik dacht dat ik er niks aan zou vinden, maar ik vond het geweldig.