Wat is een leuk vakantiegebied in Duitsland?

We houden van wandelen door de bossen en leuke dorpen en steden bezoeken. We kennen het Zwarte Woud, Odenwald (aanradertje), de Eiffel en het Sauerland, dus die mag je overslaan.

Iedereen bedankt voor de suggesties, we zullen ze zeker bewaren en misschien nog wel eens bezoeken. We hebben, geheel tegen de antwoorden in, een vakantie in de Harz geboekt. Of dat een goeie keuze is zal moeten blijken. Alle antwoorden zijn de beste, bedankt!

paulus811
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (9)

Teutoburgerwald, in de buurt van Hameln
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thüringen...
Dat noemen ze ook wel "Toskana des Ostens"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij kwamen toevallig in Thüringen terecht. het is daar zeer mooi!
Het gebied rondom Garmisch Partenkirchen is prachtig. De Eibsee, Zugspitze, de wandelroutes, de rust. Echt de moeite waard. Slecht weer? Met 3 uurtjes rijden zit je in Italie, als nood oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heidelberg, ging ik vroeger als kind ook heen met mijn ouders. Er is van alles wat, natuurgebied en ook een stadje in de buurt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon de moezel en Hessen, de wijnfeesten enzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moezel en Rhein gebied.
(kijk voor de gein eens naar de foto's die Marcel71 regelmatig post onder de rubriek Raadsels, een groot aantal komt uit dat gebied).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het zuiden het puntje vlakbij de oostenrijkse grens. Berchtesgaden en omgeving. Prachtige bergen, Mooie meren en 15 minuten rijden vanaf Salzburg. Kan je ook nog een dagje naar Oostenrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hessen, de procentueel bosrijkste deelstaat van Duitsland. Lage en hoge heuvels, riviertjes, beekjes, dorpjes, stadjes. Culinaire specialiteiten. Niet duur.

Kanovaren op de Lahn, fietsen door rivierdalen.

Frankfurt voor de grote stad. Gieβen is wat kleiner, maar erg levendig door de universiteit. Marburg is zeer goed behouden, veel vakwerkhuizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thüringerwald, mooie bosrije omgeving waar je ook heerlijk kunt wandelen