Wat moet ik zeker meenemen als ik een rondreis door Thailand ga maken?

En dan bedoel ik niet zonnebrand, deet of m'n zonnebril.
Zijn er mensen die, vanuit hun eigen ervaring, tips kunnen geven voor belangrijke zaken die ik niet moet vergeten?
Denk aan gezondheid, veiligheid etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Het beste antwoord

Niet vanuit Nederland meenemen, maar vanuit het hotel waar je de eerste nacht(en) verblijft: wc-papier.
Ik zie veel reacties over diarree, maar daar heb ik tijdens mijn rondreis door Thailand geen last van gehad (dus voor niets diverse middeltjes een maand lang meegesjouwt). Wat dat betreft is het land niet anders dan andere vakantielanden, dus heb je er normaal op vakantie last van, dan nu ook en anders niet. Wel natuurlijk oppassen met wat je eet, dat alles goed gaar is vooral (er zijn nl ook gerechten met rauw vlees).
Maar om terug te komen op wc papier: dit wil zeker bij een rondreis (tenzij je een luxe reis hebt) wel eens ontbreken onderweg en is dus zeker handig.
Afhankelijk van wanneer je gaat: een eenvoudige regenponcho. Er kunnen flinke regenbuien zijn, maar het is te warm voor een hele regenjas, doe gewoon even een poncho over je kleren.
Verder wat kleurpennen of andere kleine speeltjes om uit te delen aan kinderen die je onderweg tegenkomt, die zijn echt overal blij mee.

Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij dachten aan inklapparapluutjes, maar inderdaad is een poncho veel handiger, bedankt voor de tip!
En wat kleurtjes kunnen er altijd nog wel bij.

Andere antwoorden (8)

Norit, het eten kan verkeerd vallen en als je een rondreis aan het maken bent wil je niet elke 10 minuten op de pot zitten.

Als je alles op eigen gelegenheid doet (geen georganiseerde reis) dan ik een First-aid kit geen overbodige luxe.

In ieder geval heel veel plezier, een hele goede reis en ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaag ingekocht, bedankt!
Je glimlach !!! Dé taal die gesproken wordt in Thailand - ik heb vaak naast mensen gezeten waar ik geen woord mee kon wisselen, maar met een glimlach kom je overal, en heb je kontakt met iedereen. En de thai zijn "gentle people", dus harde stemmen of gieren van het lachen kan je beter een tandje lager zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sawatdee Kaa Skusme

Een goede reisapotheek is nooit weg.
Kijk even op de website van de GGD of je vaccinaties nodig hebt en zo ja welke. Doe dit tijdig, er zijn vaccinaties die je enkele weken voor vertrek al moet innemen.

Lees van tevoren wat over de lokale gebruiken van de Thai. Zoals mijn voorganger al opmerkte, met een glimlach bereik je veel. Het zijn rustige integere mensen, praat niet hard en als je zit, laat dan NOOIT een Thai de onderkant van je voet zien, dat beschouwen ze als een belediging (ik bedoel dus dat je je benen dusdanig over elkaar heenslaat dat de persoon naast je naar de onderkant van je voet kan staren).

Denk aan een fototoestel en afhankelijk waar de reis je naar toe voert genoeg accu's, het is in de jungle niet zeker dat je overal stroom hebt.

Het doet het ook altijd goed als je enkele woordjes in de lokale taal kunt spreken.
Voor enkele makkelijke woordjes, zie de volgende sites:
http://www.thaisetaal.com/nlthai/words.asp
http://www.learningthai.com/
http://www.thai2english.com/

Hele fijne reis gewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je fototoestel! Zeker niet onbelangrijk want er is echt heel veel te zien in Thailand en ik weet zeker dat je dat vast wilt leggen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die gaat sowieso mee natuurlijk.
anti diaree pilletjes het eerste wat je in zo een land doet is aan de race. al je prikje hebben gehaald en pilletjes mee.
muggenspray klamboe.
zaklampen batterijen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Malaria-pillen.
Mijn oom en tante waren naar Thailand geweest en waren vergeten het doosje in te pakken. Heb ik ze achterna kunnen sturen naar een ambassade in Bangkok geloof ik. Meenemen dus!
Voor vaccinaties kijk je bijvoorbeeld op internet (brom) of kun je navraag doen bij je huisarts. Soms moet je twee of drie keer terug voor prikken dus optijd beginnen is een must.
Voorwerk is het halve werk!

Heel veel plezier! Vergeet je digitale camera met reserve accu en memorycard niet ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n soort reis wordt het voor ons zeker niet, maar ik begrijp je antwoord en ben het helemaal met je eens!
Naar landen waar het warm is en waar de hygiëne en voeding niet vergelijkbaar is met Nederland is het verstandig om ORS mee te nemen. De kans op diarree en daarmee de kans op uitdroging is erg vervelend. ORS vult het vocht op een goede manier aan.

Ik hoop dat het niet nodig is, natuurlijk. Maar je kunt het beter bij je hebben. Gewoon bij de drogist/kruidvat etc. verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, had ik al in huis. Tegenwoordig in handige bruistabletten bij de apotheek te koop.
Inderdaad erg belangrijk.