Weet iemand een goeie lounge-achtige (hotel)bar in New York waar je urenlang kan verblijven?

Ik ga met vrienden naar New York. We vinden het af en toe fijn om een groot deel van de dag in een prettige omgeving te zitten / hangen / mensen kijken. Er moet kofffie, drank, hapjes, lunch en eventueel avondeten besteld kunnen worden. Modern of 'ouderwets' maakt niet uit, als het maar authentiek is.

NB. Er moet alcohol geschonken worden, en cocktails zijn een pré.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Op 42nd street zit een leuke bar, midden tussen de theaters. Het zit op de 1e etage en heeft ook een soort inpandige kermis. De naam ben ik even kwijt.

In Grand Central station heb je de Oyster bar, is echt een must. En als je niet van Oesters houdt, toch maar even dat station in.

Ook het River cafe aan de Hudson is een topper, kijk maar eens naar de website hieronder.

Mijn favoriete restaurant is Chart House in Hoboken. Een uitzicht om nooit meer te vergeten, een leuke bar en prima eten.

Maar als ik heel eerlijk ben moet je je laten verrassen. NY is zo groot, dat het bijna ondoenlijk is om naar een tip te reizen als je er niet dicht in de buurt bent.

Of koop een boekje bij de ANWB, heb je er gelijk een plattegrond en metroplan bij voor nog geen tientje. Dat staat ook vol met tips, die je dan vervolgens nog kunt vinden ook. Have Fun!
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer Starbucks eens.
Daar hebben ze vaak van die heerlijke huiskamer-achtige settings, met fijne relaxstoelen. Naast koffie ook frisdrank te krijgen en ook genoeg hapjes in de vorm van koekjes en gebak.
Voor de lunch: Ze hebben ook heerlijke sandwiches.

Toegevoegd op 16-06-2009 15:52:52
Ik ga elk jaar met een vriendin een stad in Europa doen.
Steevast zitten we tijdens die trip enkele uren bij een starbucks. Gewoon lekker relaxen, mensen kijken en bijkomen van alle indrukken die we al opgedaan hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Ik respecteer jouw tip, maar starbucks is toch een beetje de Mac maar dan voor een bakkie koffie. En voorzover ik weet schenken ze geen alcohol en dat is wel een must lees ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, dat alcohol deel stond er nog niet toen ik de vraag beantwoordde
Misschien kun je dan het beste naar zo'n Mall gaan, er zijn er genoeg in New York en net daarbuiten zit een ongelooflijk grote Mall, dat is in Nyack.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Rockefeller Plaza"!

Alles wat je beschrijft is hier aanwezig, we hebben er UREN doorgebracht.
Aanrader!