Heeft er iemand ervaring met vliegen met Ryanair?

Het is één van de prijsstunters maar zijn de aangeboden tarieven en vertrektijden betrouwbaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Het beste antwoord

Ik ben regelmatig met Ryanair naar Londen en Barcelona gevlogen vanaf vliegveld Weeze en Eindhoven. Ze kunnen heel goedkoop zijn, maar als je boekt moet je echt letten op de kosten die erbij komen (luchthavenbelasting, inchecken op het vliegveld, wel of geen koffer mee etc).
Van de vlucht hoef je niets te verwachten. Het is gewoon een pendeldienst in de lucht. Drankjes moet je kopen, je kan van allerlei tax-free-zaken kopen en zelfs loten.

Ryanair is een prima maatschappij voor korte goedkope vluchten zonder luxe en zonder extraas.

Toegevoegd op 03-06-2009 08:58:22
n.a.v. wat antwoorden van anderen: het is inderdaad zo dat bestemming "Londen" of "Barcelona" betekent dat je op anderhalf uur van het centrum op een kleiner vliegveld wordt neergezet en daarna nog met de bus naar het centrum zal moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Tja, ze hebben een wirwar aan opties en kosten. Er was zelfs een idee een Euro voor de WC in het vliegtuig te rekenen...

De meeste bestemmingen liggen niet direct bij de plaats waar men heen moet/wil en dit transport kost ook geld.

Over de stiptheid heb ik geen concrete informatie. Aangezien ze enkel direktvluchten aanbieden, zal de stiptheid en het verlies van bagage geringer zijn dat bij grote maatschappijen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werkt perfect,online boeken en inchecken.
niet te ruime zitplaatsen en ze proberen je van alles te verkopen onderweg,bv krasloten ed.
maar echt voor heel weinig geld en precies op tijd.
is tenminste mijn ervaring
naar pisa geweest met ryanair vanuit eindhoven.
als je alleen handbagage hebt is het supergoedkoop en voor dat geld hoef ik ook geen luxe sofa te hebben,als ik maar kan zitten voor die bijna 2 uurtjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Qua tijden gewoon echt goede maatschappij.

Toegevoegd op 03-06-2009 06:07:22
En tarieven zijn scherp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de mensen die van en naar Hongarije vliegen (er zijn daar heel veel 2ehuis bezitters) hebben ze niet zo'n fijne naam. Ze vlogen op Sarmalellek (Balatonmeer) en hebben een hele tijd volgehouden de vorig najaar gestaakte diensten weer te zullen hervatten. Helaas voor al die mensen die er op rekenden, deden ze dat toch maar niet en hebben alsnog hun vliegtuigen op andere bestemmingen ingedeeld. Nu moesten al die reizigers nog proberen om met een andere maatschappij te boeken wat natuurlijk vele hoge prijzen met zich mee bracht.
Ook zijn het niet van die fijne onderhandelaars. Zo is natuurlijk het schandaal met "Brussel-Zuid" genoegzaam bekend waar ze de Belgische overheden gechanteerd hebben om te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor korte vluchten prima hoor, zelfs beetje beter dan easyjet. Je krijg geen enkele vorm van luxe, het is een beetje als reizen met de bus in nederland. Paar weken geleden naar london geweest, heen perfect, terug kwartiertje vertraging. Als je slim ben vertrek je vanaf Weeze net over de grens bij Nijmegen, scheelt weer nog meer geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opzich prima, beetje vergelijkbaar met easyjet.

Alleen het grote nadeel van Ryanair is dat je slechts 10 kilo mee mag nemen naast je handbagage..
Voor elke kilo extra betaal je 10 euro. Dat geintje kostte me vorig jaar 70 euro...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima maatschappij, in- en uitstappen gaat heel vlot en ik heb nog nooit vertraging met ze gehad. Inderdaad wel weinig ruimte, een vlucht van langer dan 4 uur is niet aan te raden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb tot nu toe wel goeie ervaringen gehad. Ik woon Bij Weeze in de buurt en met studiegenootjes ga ik wel eens een weekendje ofzo naar het buitenland. Heel makkelijk en niet duur, dan hoef je ook niet zoveel bagage mee want je mag inderdaad niet veel meenemen (op sommige vluchten alleen handbagage). Wat een nadeel is, is dat ze niet naar alle bestemmingen vliegen en ze landen niet op de meest gunstige luchthavens zodat je bijna verplicht bent met de bus/metro/taxi naar je hotel moet reizen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriendin van me had een broer die in Dublin woonde. Zij zworen bij Ryan-air. Makkelijk boeken, makkelijk inchecken, goedkoop. Prima.

Mijn manager gaat altijd met RyanAir op fietsvakantie. Laat zijn fiets dus ook altijd meevliegen. Ook hij is lovend over RyanAir.