Kunnen IMEI nummers worden verdeeld ondere meerdere modellen?

Ik heb een telefoon gekocht en heb beide IMEI nummers gecheckt. (Dit model had dus blijkbaar 2 IMEI nummers) Het resultaat kwam niet overeen met dezelfde telefoon, ik had een honor 10 gekocht en uit het resultaat kwam de honor V10. Ik heb het vaak aangekaart bij de webshop, maar nog steeds geen duidelijk antwoord gekregen. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Telecom
3.9K
Reddie
5 jaar geleden
Als je telefoon 2 IMEI nummers heeft, is dat geen zuivere koffie. Zie:
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/23/imei-nummer
Ik zou er mee naar het politie bureau gaan.

Antwoorden (2)

Een IMEI nummer is altijd een 15-cijferig nummer en is voor elke mobiele telefoon uniek. Daardoor is het IMEI nummer uitermate geschikt als "herkenningspunt" van uw toestel. Omdat een mobiele telefoon een gewild object is, is het dus verstandig om uw IMEI nummer te registreren; bijvoorbeeld bij de politie, bij uw provider of verzekering (vaak moet u voor de verzekering ook uw IMEI nummer opgeven) en niet te vergeten gewoon bij uzelf thuis.
Grote criminelen laten zich niet afschrikken door een IMEI nummer. U kunt er namelijk gerust vanuit gaan dat grote criminelen over software beschikken om het IMEI van een telefoon middels een IMEI calculator te veranderen in een ander IMEI nummer die niet op de zwarte lijst staat. Echter, de stelregel is: Hoe moeilijker u het een dief maakt, hoe beter.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt, ik had dit al gelezen, alleen ik wordt er niet veel wijzer op. Of dit moet het antwoord zijn, dat het misschien de verkeerde is.
Nee, kan absoluut niet. Het IMEI-nummer moet je zien als het ID van het toestel, uniek en hét kenmerk van een individuele telefoon of tablet.
Er zijn inderdaad wel mogelijkheden het nummer aan te passen, maar dat is illegaal en wordt eigenlijk uitsluitend vanuit crimineel oogpunt gedaan.
Toegevoegd op 25 september 2019 10:30: tekst