als ik een nieuwe telefoon koop met abonnement wanneer gaat deze dan in?

mijn huidige abo bij tmobile is al een tijdje verlopen maar ik blijf hem door gebruiken ik had een abo van 2 jaar. mijn vraag is, als ik nu dit abo opzeg, en dan een nieuw toestel met abo koop, op de site van belsimpel waar ik hem ga bestellen staat voor 23:30 besteld volgende dag in huis maar wanneer gaat het abo dan in? als ik vandaag mijn tmobile abo stopzet, heb ik nog een termijn van een maand dus tot 18-9-2018. kan ik alvast mijn nieuwe toestel kopen bij een andere provider (zonder nummerbehoud) en dan de oude simkaart gebruiken tot de maand is afgelopen en dan pas de nieuwe simkaart erin doen? of gaat het abo van de nieuwe meteen in? bvd
het gaat trouwens om dit abo: https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy-s8/zwart/aanbieding?abonnement=T2-100-Minuten-2000-MB-4G-2-jaar&bundel[0]=Toestel-abonnement-1400-2-Jaar&utm_source=4024&utm_medium=8133062_ga__act_hbLqlUWKC&cntd=1#reviews

5 jaar geleden
in: Telecom
1.5K

Antwoorden (1)

Als je bovenaan de pagina (letterlijk de eerste stap) aangeeft dat je je huidige nummer wilt behouden, wordt je gevraagd naar je huidige aanbieder. Later in het proces gaat belsimpel checken hoe lang je huidige abonnement nog doorloopt. Je mag al wel meteen de volgende dag gebruik maken van je nieuwe telefoon.

Wat wellicht wel even verstandig is, is dat je even nakijkt wat je nu nog betaalt per maand. Je hebt waarschijnlijk 2 jaar lang ook betaald voor je toestel, en na 2 jaar is je toestel dus afbetaald. Vaak blijven de maandlasten echter wel gelijk, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Kortom, check even of je niet nog steeds betaalt voor het toestel dat al volledig jouw eigendom is.
5 jaar geleden
Parra187
5 jaar geleden
dankjewel voor je bericht, maar ik wil dus juist GEEN nummerbehoud maar een NIEUW nummer kan ik dat dan ook ergens aangeven wanneer het abonnement dan ingaat, kan ik dat dan zelf kiezen? of hoe gaat dat?