Ik heb bij kracht training heel snel spierpijn, hoe kan ik dat het beste voorkomen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Tel je arbeid, en ga van gewicht naar snelheid... Je arbeid zal het zelfde zijn, maar anders in elkaar gezet... Dus ga van kracht naar snelheid... En als je geen pijn meer voelt tijdens de hele workout, dan kun je het accent weer naar kracht gaan verleggen...
Een spier geeft aan met pijn dat je een grens bereikt, luister je daar niet naar dan worden de signalen heviger, totdat je wel gehoor geeft aan de pijn... Dus van kracht naar snelheid en laat de arbeid gelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

zorg ervoor dat je lichaam beschikking heeft tot voeding (Vooral vitamines) drink voldoende vloeistof na de training & zorg voor een goede warming-up en cooling down (Die zorgen ervoor dat de doorbloeding van de spieren hoog is, waardoor afvalstoffen makkelijker afgevoerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg ervoor dat je spieren warm zijn als je deze gaat trainen. Daarnaast jezelf niet overschatten, geen zware gewichten gebruiken dus. Ook niet te veel achter elkaar, neem voldoende rust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet te zwaar trainen (veel gemaakte fout), een goede trainer nemen, een goede warming up doen. Etc..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goede warming up, rekken, strekken, rennen, enz.