Profbokser dood in wedstrijd. Wat vind je daarvan?

Eigen schuld, dikke bult of een ramp voor hem en zijn familie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja nu zie ik dat pas... inderdaad... dank je voor de melding...

Het beste antwoord

Daar waar je op enig moment trots op bent in je leven, daar kun je op een ander moment veel spijt van krijgen...
Soms eerder dan je lief is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

vervel;end voor de familie maar wel beroepsrisico
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zoiets van: 'Eigen schuld' Je weet dat er risico's aan de bokssport kleven. Voor zijn familie is het wel naar, natuurlijk, hoewel zij het misschien beter uit zijn hoofd hadden kunnen praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Xinix;

Wat mij betreft alletwee; het feit dat hij voor deze sport heeft gekozen en er zijn beroep van heeft gemaakt betekent dat hij de risico's moet hebben gekend en geaccepteerd. Maar dat maakt het verdriet er voor zijn nabestaanden natuurlijk niet minder om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als je voor je beroep jezelf elke keer weer voor je hoofd laat rammen, dan zul je van tevoren ook wel op de hoogte zijn van de risico's die er aan kleven.

Uiteraard is het een ramp voor zijn familie, ze zijn hem kwijt en ze zijn zijn inkomsten kwijt, maar toch hang ik het "Eigen schuld" principe aan.
Had hij een ander beroep gekozen, had hij waarschijnlijk nog geleefd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij was het Peter Lusse die ooit zei dat kickboksen een denksport was, als je maar vaak en hard genoeg tegen je hoofd getrapt wordt ga je namelijk heel anders denken.

Die onzin even terzijde, het is uiteraard een welbewust risico dat je neemt als je de sport gaat beoefenen, voetbal schijnt trouwens gevaarlijker te zijn, onderschat ook een kopbal of kopstoot niet bijvoorbeeld.

Ik blijf het desondanks heel erg tragisch vinden voor de nabestaanden, aan een kant vraag ik me ook een beetje af of goed toezien op de regels van de sport dit soort situaties niet kan voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afschaffen dus?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind van niet, tenzij blijkt dat de risico's niet onder controle te krijgen zijn natuurlijk, als dat het geval is lijkt het me toch op zijn minst een geval van mensen proberen via bijvoorbeeld hun zorgverzekering te stimuleren om het rustiger aan te te gaan doen.
Het is in theorie niet heel erg moeilijk om iemand in de boksring dood te slaan. Als je maar de juiste punten raakt dan is iemand zo "out"...

Als je iemand hard vol op, of direct onder het borstbeen raakt, of vol op het neusbotje dan kan door de klap de dood snel volgen. Ook iemand vol op het strottenhoofd raken is vaak al genoeg om de ademhaling dusdanig te blokkeren dat de dood relatief snel volgt...

En ja... Dit is het risico van het boksen, maar dat weet iedere bokser dat ze dit niet mogen en ook moeten voorkomen dat het gebeurd. Het gebeurd ook zelden dat een bokser in de ring overlijd...

Maar misschien kreeg de bokser in kwestie wel gewoon een acute hartstilstand, omdat zijn tijd gekomen was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beide. Maar de profbokser merkt er niks meer van alleen zijn familie en vrienden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ramp voor zijn familie.

Natuurlijk heb je een verhoogd risico maar dat hebben we allemaal als we in de auto stappen, koppen met voetbal, gaan hockeyen,te vet eten, te veel drinken enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat je als bokser een verhoogd risico loopt op meer botbreuken enzo vind ik dood toch echt geen eigen schuld dikke buld, vind het erg voor de familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is altijd erg voor de nabestaanden, dat staat buiten kijf. De man kan gewoon al een aandoening gehad hebben he? Er valt ook wel eens een voetballer dood op het veld, of iemand in kantoor. Als het rechtstreeks door het boksen komt mag ik aannmen dat het een ingecalculeerd risico is geweest.......poep gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het heel vervelend voor de familie, maar het is ook vervelend voor de familie van een bouwvakker die tijdens zijn werk om het leven komt, of een taxichauffeur, of een brandweerman, enz.
Er zijn nu eenmaal vele beroepen die een gevaar met zich meebrengen. Sommige beroepen wat meer dan andere, maar ik neem aan dat iemand daar bewust voor kiest.
Natuurlijk is het voor de familie wel erg, die zijn vooraf al bang dat er een keer iets erg zal gebeuren en als het dan ook nog echt gebeurt... Heftig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ku.. vervelend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk een ramp voor zijn familie, voor hem niet(hij is niet meer).
En wat betreft schuld: there's no such thing as guild only in our minds.
(Schuld.....dat is het verhaal wat erover heen wordt gelegd....waardoor eenieder zichzelf kan zien....:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar ben ik het mee eens wat je zegt idd
Natuurlijk een ramp voor hem en zijn familie.
Maar als je profsporter bent, weet je dat je een zeker risico loopt. Zeker als bokser loop je natuurlijk gevaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je een hersenbeschadiging hebben om te gaan boksen of krijg je van boksen een hersenbeschadiging ??