Wat is een leuk uitstapje voor een meisje van 8?

Zaterdag komt mijn nichtje van 8 bij ons logeren, wat zou leuk zijn om dan te gaan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
9.1K

Het beste antwoord

Doe vooral niet teveel, zou ik zeggen. Mijn nichtjes van 6, 8 en 10 komen regelmatig logeren en wat vinden zij nou het leukste: lekker keutelen met de kat en met mij. Zoek inderdaad iets leuks op voor een paar uur: het park (met dit weer lekker picknicken), de kinderboerderij of de film. Doe samen boodschappen: heb je meteen hun favoriete drankje en chippies in huis. Of ga thuis iets leuks doen. Appeltaart bakken is bij ons favoriet.
Wat ik wel altijd doe, is buiten de deur eten. Zij mogen bepalen waarheen we gaan, meestal wordt het een eetcafe bij mij in de buurt. Zij vinden dit geweldig, kijken hun ogen uit en ik hoef niet de hele tijd aan te horen dat zij de spaghetti niet lusten want mama maakt die heeeeeel anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Naar de dierentuin?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koekjes of pizza bakken, dat soort dingen. Of sieraden maken.. Als ze een beetje op mijn nichtje lijkt heeft ze de dierentuin al een keer of 10 gezien, en voegt dat niet zoveel toe..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt redelijk goed weer zaterdag, ga naar het speeltuin in het nabijgelegen gemeentepark, en daarna ergens een pannekoek eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Skydiven.

Nee, een dierentuin of speeltuin doet veel goeds.
Er is ook een overdekt speeltuin: Speelstad Oranje (zie link)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vraagsteller in de buurt zit van Speelstad Oranje dan is dit zeker een aanrader, ik ben er zelf ook wel geweest, is een soort speeltuin / pretpark, maar dan allemaal in een gebouw, dus ongeacht het weer kan dat leuk zijn.
Vraag het haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dit het enige goeie antwoord. Ik zou het nog een beetje willen bijstellen door haar bijvoorbeeld de keuze uit een aantal verschillende dingen, die je zelf toelaatbaar vindt, te geven.
De efteling is natuurlijk erg leuk, maar erg druk op zaterdag en misschien wel ver boven je budget.
ballorig.
speelt iedereen met iedereen heeft ze zo een paar vriendinnetjes voor de tijd dat je er bent, je kan er patat eten enzo en de entree kost onder de 6 euro geloof ik, hier is het altijd geslaagd, heb je geen ballorig in de buurt er zijn altijd wel dingen die erop lijken. het is gewoon een grote indoor speeltuin met luchtkussens en ballenbakken glijbanen enz. heel leuk voor haar.

gr

Toegevoegd op 29-04-2009 13:04:30
en dat is alleen maar 6 euro voor haar begeleiders zijn gratis volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Ik mis bij je antwoord een link naar een website. Die is er vast wel. Kan je er nog bij zetten? Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk :D
Duinrel, efteling of ponypark<--(ben even de naam vergeten).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er vanaf wat haar interesses zijn en waar je woont.
Als je in de buurt van de zee woont, zou je schelpen kunnen verzamelen op het strand en daar leuke dingen van maken. Woon je meer in de buurt van het bos, dan zijn denne-appels een leuk alternatief.

Een kinderboerderij doet het ook vaak leuk.

Woon je in de buurt van Assen, dan is het verkeerspark een leuk uitje, daar kunnen kinderen spelenderwijs verkeersregels leren in hun trapauto'tjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar het bos, strand, de stad in, kinderboederij, stukje fietsen, naar een pannenkoekenboot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn er teveel om op te noemen, enkele voorbeelden zijn:

- Dierentuin
- Pretpark
- Zwembad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zwemparadijs, als ze van zwemmen en spelen houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Speeltuin = altijd succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kettingen maken bij beadies of een ander soort kralenwinkel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(sorry lees niet eens eerst de reacties...)
Naar de Efteling NATUURLIJK!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koningin Juliana Toren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is best moeilijk.
Je moet kijken wat zij leuk vind.
Als ze van koken houd ga daar wat mee doen enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bakken, spellen, zwembad, pretpark, playstationen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag haar op een speelse manier wat ze leuk vind en waarom. Een dierentuin kan ook een bezoek aan een kinderboerderij of een park zijn. Een natuurgebied met stuifzand kan net zo leuk zijn als het strand. Een speeltuintje in de buurt kan net zo leuk zijn als een pretpark. Het eenvoudige dicht bij huis is makkelijk af te breken en het minst vermoeiend. Samen koken, boekjes voorlezen, naar het zwembad als het warm is. Aandacht geven is het meest belangrijk. Ik hoop dat er iets bij zit.

Toegevoegd op 30-04-2009 22:33:03
O o, ik zie nu pas de reactie van de tweede pagina.
Het sluit wel aan bij de overige reacties. Veel plezier in elk geval!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker met de kleine meid naar een kinder boederij vaak hebben ze daar ook wel een speeltuin waar ze zich kan vermaken.
Als je dan eventueel met de fiets er heen kunt rijden kun je onder weg ook nog een frietje of een ijsje gaan eten en lekker ergens gaan zitten.
Maar wat je ook gaat doen veel plezier.