De adidas ladiesrun is dat geen discriminatie van sexe?

ladiesrun.nl

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

In veel normale sporten wordt vrouwelijk en mannelijk ook gescheiden.

Eigenlijk is het allemaal bleud. Waarom moet er man of vrouw op je paspoort staan? (valt me nu zomaar in) Wat heeft het voor meerwaarde?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, er wordt bij sport vaak onderscheid gemaakt, omdat mannen over het algemeen gespierder zijn en een betere conditie hebben. Zo blijft de strijd 'eerlijker'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij sporten kan ik het begrijpen dat er onderscheid wordt gemaakt tussen mannen en vrouwen. Op andere gebieden snap ik niet waarom vrouwen andere regelingen krijgen dan mannen. Ze zeggen dat dat is omdat vrouwen in sommige gevallen achtergesteld of zelfs gediscrimineerd zouden worden. Echter, door daar regelingen tegen te treffen voel ik me als man achtergesteld / gediscrimineerd, omdat er voor mannen niet zo'n regeling bestaat.

Voorbeeldje: er moeten meer vrouwen in de top van bedrijven (wettelijk 40% in de grote bedrijven, als die wet er tenminste doorheen is gekomen). Nu ga ik solliciteren naar zo'n topbaan en het blijkt dat er iemand net zo bekwaam is als ik met de zelfde werkervaring, leeftijd etc. Enige verschil is dat dit een vrouw is. De werkgever zal nu de vrouw kiezen omdat dit hem helpt om zijn quota te halen. Zijn keuze is dus bepaalt door de sexe van de kandidaten. Dan voel ik mij gediscrimineerd ;)