Waarom kan in Nederland niet professioneel jeugd gevoetbald worden op andere dagen dan vrijdagavond en zaterdag?

Nu kan een joods kind nooit voetballer worden, dat is discriminatie.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Als we dit discriminatie gaan noemen zijn er toch zoveel andere voorbeelden te noemen. Waarom zijn finales van toernooien en belangrijke wedstrijden altijd op zondag? Zo kan een christen die zondags twee kee in de kerk wil zitten daar nooit aan mee doen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Professioneel voetbal valt onder 'werk' en dat is immers niet toegestaan in de Nederlandse staat.
Ook heeft het met betrekking op de leerplicht van een jonger kind hij/zij is immers verplicht om 's ochtends weer op school aan te komen en moet dus voldoende rust hebben gehad.

Dit is onmogelijk als er doordeweeks intensieve sporten worden uitgeoefend.
Ook valt dit niet onder discriminatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat Joods kind heeft zelf gekozen om een godsdienst aan te nemen, en daarmee ook de consiquenties die daarmee aan gekoppeld zijn, dit heeft niets te maken met discriminatie. We kunnen immers niet met heel de wereld rekening houden.
Discriminatie is heel iets anders dan wat jij ons nu voorschoteld.
Het staat dit Joodse kind vrij - indien hij geen lid wenst te worden van één van de andere honderden voetbalclubs - lid te worden van een Joodse club. Zelfs bij voldoende animo zou een Joodse competitie gehouden kunnen worden.
Dat kan allemaal in Nederland en ook dan praten Nederlanders niet over discriminatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neem aan dat je daar "alleen"de orthodoxe joodse bevolkings groep mee bedoelt?.
Ik heb niet het idee dat deze mensen zich achtergesteld voelen op dit gebied, en al helemaal niet de behoefte hebben om dit spelletje te be-oefenen.......
De overige joodse mensen voetballen echt wel op zatedag/zondag.