Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel sporten zijn er in totaal? En over de hele wereld

Welke sporten? Hoeveel sporten? Uit welke landen komen ze?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
13.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en laat ik die vraag toch een best interessant vinden zit er niets tussen wat je kunt doen zonder compleet kapot thuis te komen na sporten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is jammer dat er geen link "slechte vraag" is, dat ik kan aanklikken.

Ten eerste je vraag, waarin je twee vragen stelt, die precies het zelfde zijn. "Hoeveel sporten zijn er in totaal?" duidt al op alle sporten in de hele wereld. En daarna vraag je dat weer.

Vervolgens vraag je ons om alle duizenden sporten op te noemen en ook nog op te tellen. Om vervolgens alle landen op de wereld op te sommen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jij moet trouwens ook meerdere profielen hebben, omdat iemand heeft aangevinkt dat jij een goede vraag hebt gesteld. Dat kan alleen jij zelf hebben gedaan denk ik.

Andere antwoorden (3)

Teveel om op te noemen. Je hebt sporten en je hebt nieuwe sporten die weer afgeleid zijn van andere sporten (denk aan Rugby, American Football, Aussie rules Football), allemaal dezelfde oorsprong.
En dan heb je ook nog lokale sporten zoals bijvoorbeeld Kaatsen, Fierlejeppen in Friesland, zo heeft elk land wel zijn eigen aparte sporten (wordt het WK Mobieltjes gooien en vrouwsjouwen niet jaarlijks in Finland georganiseerd? Sport of niet??).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de jongste olympische spelen in china werden 28 verschillende sporten beoefend. Maar het wordt 29 als ik het bedenkelijk fronsen van wenkbrauwen tot een sport verhef bij het lezen van deze vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ontelbaar? Zeker als je 'sporten' zoals wc-pot gooien (schijnt in een of ander dorp in de VS populair te zijn), dwergwerpen en vrouwen sjouwen (iets uit scandinavie als ik Discovery Channel mag geloven) mee telt.
Eigenlijk kan je de activiteit niet zo maf bedenken of er heeft wel ooit iemand een sport van gemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Extreem-strijken!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding