Waarom zou iemand vrijwillig scheidrechters willen zijn?

Want je kan het eigenlijk nooit goed doen. Of de ene partij wordt boos of de ander.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Uit liefde voor de sport of voor de club.

Zonder scheidsrechter een wedstrijden en een effectief einde van de sport, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Belangrijk is dat je er zelf plezier aan beleeft. Daarbij vinden veel scheidsrechters dat wat ze op het veld doen ook in hun verdere leven en carrière van pas komt.
Bijvoorbeeld, omdat ze hebben geleerd goed met onverwachte situaties om te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist omdat je het nooit goed kan doen is het een spannende uitdaging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn vaak mensen met weinig aanzien in het gewone leven. In het weekend kunnen ze hun macht uitoefenen. Veel zielige typetjes als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen min maar het slaat nergens op,
omdat ze thuis niets te vertellen hebben gaan ze op een sportveld de baas uithangen ;-) Omdat ze het leuk vinden en vaak omdat zelf b.v net niet op nivo konden voetballen en toch een enorme liefde voor de sport hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel scheidsrechters rollen er in omdat er eens een beroep op ze wordt gedaan omdat er gewoonweg geen scheidrechter beschikbaar is of het team van hun kind een scheidsrechter nodig heeft en de club of team uit de nood willen helpen. Sommige moeten vanwege bij voorbeeld vanwege blessuregevoeligheid stoppen met kunnen "het spelletje" niet missen.
Scheidsrechters zijn er in soorten en maten. Veel scheidsrechters hebben al in hun werk een leidinggevende positie en hebben hun macht echt niet nodig.
Het heeft echt niets te maken met zieligheid of thuis niets te vertellen hebben.
En al was dat wel zo, laten we blij zijn dat er zich nog mensen voor beschikbaar stellen.
Scheidsrechter zijn is echt niet altijd gemakkelijk en respect voor deze mensen ontbreekt nogal eens.
Daar ligt vaak ook de uitdaging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moet vooral niet je doel zijn om iedereen tevreden te stellen en door iedereen aardig gevonden te worden. Maar als jij het juist prettig vindt om de leiding te hebben, de onvoorspelbaarheid leuk vindt, verantwoordelijkheid voor je beslissingen wil nemen en onder druk wilt beslissen, dan kan het zeker wel een leuke ambitie zijn om een goede scheidsrechter te zijn. Als je daarbij ook nog graag vrijwillig iets voor je vereniging wilt doen en juist graag een taak op je neemt die niet voor iedereen is weggelegd, dan kan het best leuk zijn. Maar ik geef toe dat het vast makkelijker zou zijn om genoeg scheidsrechters te vinden als er iets meer begrip voor scheidsrechters zou zijn en er minder gescholden zou worden.