Hoe lang duurt het voor je resultaat van working-out ziet?

Ik ben nu iets meer dan 2 weken fanatiek met spieroefeningen bezig (benen/buik/armen) en heb het gevoel dat ik het met name bij de armen/schouders en de buik al een beetje kan zien. Maar kan dat wel of is het gewoon 'wishful thinking'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
3.8K

Het beste antwoord

Wanneer je niet teveel vet op je spieren hebt (dus redelijk droog bent) dan kan het inderdaad best dat je wat ziet.
Natuurlijk ben jij de enige die het ziet omdat jij er echt op let. Iemand in je omgeving zal nog niets zien waarschijnlijk.

Hartstikke goed van je! Waak er wel voor dat je in het begin niet te fanatiek sport want dan is het lastig om het vol te blijven houden.
Je ziet namelijk vaak dat mensen plotseling keihard en veel beginnen te trainen en dan na 1 maand het zo zat zijn dat ze stoppen.

Hou er wel rekening mee dat wanneer je wat langer fanatiek bezig bent dat je een schema moet gaan inbouwen. Anders kan het wel eens zijn dat je blessures gaat krijgen omdat de ene spier sterker is (en zich meer ontwikkeld) dan de ander.

Maar voorlopig ben je goed bezig!
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey Edje, Ik ben redelijk droog hoor, geen problemen daarmee! Ik verwacht niet massa's complimenten uit de omgeving, heb alleen over een maand of 2 een belangrijke 'shoot' (nee niets professioneels) en wil er tegen die tijd wat strakker uitzien en dacht laat ik op tijd beginnen.
Wat betreft mijn doorzettingsvermogen... als ik ergens aan begin dan houd ik het vol, karaktertrekje denk ik! Bedankt voor de schema tip!

Andere antwoorden (6)

Als ik een paar dagen intensief train zie ik het direct.
Het kan dus heel goed dat je daadwerkelijk resultaat hebt geboekt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Als je na 2 weken fanatiek trainen niets ziet kun je net zo goed stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben ik blij dat ik wat zie...
jijzelf merkt t wanneer kleding beter past en je omgeving wanneer ze het zien en nu heb ook laat zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je goed traint, dat wil zeggen op meer dan 80% van je maximale kracht dan zie je dat in een uur al... Maar je moet wel goed getraind zijn om op mee dan 80% van je maximale kracht kunt trainen hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk per persoon verschillend en ook afhankelijk van of je er aanleg voor hebt, maar globaal gezien kun je stellen dat er zes weken voor staat.

Dus de inspanning van vandaag, kun je dan, indien je doorgaat, over zes weken ervaren. Dat zal dan nog wel niet zichtbaar zijn, die inspanning van één dag.

Maar je schrijft dat je al twee weken fanatiek bezig bent, dus ik zou zo zeggen: probeer vol te houden en wellicht zie je over vier weken enig resultaat.

En ik wil je verder niet ontmoedigen, maar er zijn ook veel fitnesstrainers die beweren dat je de eerste resultaten pas na drie maanden zal gaan zien.

Ik denk dat het zal neerkomen op een combinatie van inzet en aanleg. Sommige mensen zullen gewoon nooit resultaat zien. Of de inzet is onvoldoende (of juist teveel; dat kan namelijk ook) of er is totaal geen lichamelijk aanleg daarvoor.

Sommige mensen krijgen energie van sporten, anderen worden er alleen maar moe van.

Positief denken is inderdaad iets goeds om mee te beginnen. Als je gaat sporten met de instelling van: waar ben ik eigenlijk mee bezig, gaat het nooit echt een succes worden.

Dus hou vol en ga er voor!
Succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervaring uti het verelden heeft me geleerd dat ik er erg aanleg voor heb.
Als je een buikje hebt en je wil deze wegkrijgen met alleen sit-ups heeft dit geen enkele zin, je zal eerst moeten afvallen. Op het moment dat je bent afgevallen kan je je spieren gaan trainen. Bij een buikje heb je wel buikspieren meer je zal ze nooit te zien krijgen