Waarom voel ik me wat gammel na een zware training?

De dag na een zware training (kracht en conditie) voel ik me soms alsof ik iets onder de leden heb. Een licht duffig gevoel, wat je ook wel eens hebt als je op het punt staat verkouden te worden.

Hoe komt dat?

Toegevoegd na 12 minuten:
Het gaat om de dag erna.

Direct na de training voel ik me helemaal toppie. Vol energie, fit, beetje moe maar zeer voldaan.

De dag erna voel ik me wat brakkig.

De dag daarna is alles weer dik in orde.

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Sport
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer eiwitten gebruiken. Die hebben de spieren nodig om te herstellen.

Antwoorden (5)

Je lichaam moet dan herstellen. Dat kost energie, die dan minder beschikbaar is voor je lichaamsdelen die nuttig zijn voor je welbevinden, zoals je evenwichtsorgaan en dergelijke...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je te zwaar traint en je lichaam te zwaar belast.
Men leze Midas Dekkers "Lichamelijke Oefening"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen idee. Van een (zware) training moet je een goed en positief gevoel en overhouden. Natuurlijk mag je wat moe zijn en wat gaperig, maar je moet toch tevreden zijn, van; dit heb ik hem weer geflikt.
Ik ben geen dokter, maar als thuis en op je werk alles goed tot redelijk in orde is, dus geen grote problemen en je houdt dit gevoel, dan is een gang naar de huisarts zeer aan te bevelen. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van een goede training moet je beter worden.
Wel normaal is de spierpijn, vooral de tweede dag.
waarschijnlijk voel je, je grieperig/ vervelend.
Het heeft het lichaam te veel energie gekost en moet nu een achterstand in halen, dus zit het ergens niet goed.
Lijkt wel een gal/lever probleem.
Kan ook nog een sluimerende virus zijn, die even zijn kop opsteekt bij minder weerstand door zwaar trainen.
Zou er even mee naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Energie Drink voor de training nemen, hoef je je eigen enrgie niet te gebruiken voor sporten