Waar in europa zijn de hoogste golven?

Ik wil deze zomervakantie op surfkamp , maar waar in europa zijn de hoogste golven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel ervaring heb je? Want je hebt niks aan de hoogste golven als je net begint. Een leuke plek om het te leren is San Sebastian in Spanje. Boek gewoon een busreis er heen (is vet cheap) huur een hostelletje in de old town en je hebt de tijd van je leven voor heel weinig geld. Extra tip, er is iederjaar een jazzfestival op het strand. Echt een aanrader als je van een goede beachparty houd. Neem wel je eigen drank en eten mee dan. Have fun

Het beste antwoord

Surfers vinden de Noordzijde van het Canarische eiland Lanzarote de beste plek. Het hele jaar goede golven, met in oktober een golfhoogte van 1.50 m.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1,5 meter is niet echt hoog voor een beetje surfer.
AWM
14 jaar geleden
Hmm, er staat dat het beste surfplekje is, dus ik weet het ook niet als niet-surfer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nl.windfinder.com/waves
AWM
14 jaar geleden
Mooie website, Jeroen, maar je kunt moeilijk rond een boorplatform gaan surfen, honderd kilometer uit de kust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tarifa is in Europa echt "the place to be" als surfer.
AWM
14 jaar geleden
Ik geloof je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dit zocht ik. Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Volgens mij voor de kust van Ierland (in het noorden), maar of je daar kunt surfen, geen idee.

Toegevoegd na 31 minuten:
Volgens onderstaande link zijn de golven daar tussen de vier en vijf meter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tarifa, Spanje, daar zijn de hoogste golven, daar waar de straat van Gibraltar smaller en smaller wordt, zijn de hoogste golven van Europa... Het Mekka van de Europese surfer......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is inderdaad waar. De hele kust in de buurt van Tarifa is ingericht op surfers. Daar is geen hoogbouw te vinden. Heel mooi daar - vooral als je surfer bent. Er waait wel altijd wind, maar ja, dat hoort bij Tarifa.
+1
Als je wat mider ver wilt dan bovenstaande ideeën kun je ook naar de Atlantische kust bij Bordeaux gaan. Heel mooie golven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, inderdaad. De stranden in Les Landes hebben ook altijd behoorlijke golven.