Welke voetbalclubs in de wereld hebben de meest sfeervolle grootste , fanatiekste en altijd supportende aanhang?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ploegen zoals BvB en Lokomotiv Leipzig

Toegevoegd na 29 minuten:
en Tifo elke wedstrijd op grote schaal

Toegevoegd na 1 uur:
Graag jullie meningen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
3.9K

Het beste antwoord

Tsja, dat is lastig te zeggen. Iedere club zal zeggen dat zijn club de beste daarin is. Toch zijn er een aantal supportersgroepen die een naam hebben qua tifosi. In Nederland bv. Feyenoord en Twente. In het buitenland heb je een aantal zeer goede sfeergroepen. Zelf vind ik tifo een belangrijk onderdeel van voetbal. Voorbeelden; Crevena Zvezd, Olympiakos, Celtic, Flamengo en zo zijn er nog wel een paar.

Toegevoegd na 22 minuten:
Lechia Gdansk, Millwall, Urawa Red Diamonds, Ascoli en in Argentinie zijn een aantal fanatieke fans.In Duitsland vind ik St. Pauli een interessante club qua aanhang. Niet alleen een loyaleschare fans maar ook echt een cultclub.

Toegevoegd na 25 minuten:
Lech Poznan bedoelde ik ipv Gdansk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat dat de jeugdclubjes zijn, en dan met name de allerkleinsten onder ons. Je weet wel, die mannekes die ongeveer de de hoogte van twee ballen op elkaar hebben. Die hebben in het algemeen zeer trouwe supporters (hun ouders en grootouders).
jc54
14 jaar geleden
Boca juniors......(zuid amerika)

AC milan.. Internazionale (San siro is het altijd feest)

Arsenal.. (Prachtig nieuw stadion.. Stukke beter dan het o zo heilige highbury)

Galatasaray.. (daar ben ik dan nog niet geweest maar schijnt ook erg heftige sfeer te hangen in het stadion.. )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat elk land en elke club trouwe aanhang heeft,maar engeland waar t voetbal vandaan komt de trouwste. Voetbal en darts is alles daar en ze laten hun club nt zakken,gaat voor alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boca Juniors uit Buenos Aires staat bekend om haar fanatieke aanhang.
In november ben ik in het stadion geweest, helaas niet tijdens een wedstrijd, maar ook zonder toeschouwers heeft het stadion wat. Het kostte me geen moeite voor te stellen wat een hel het moet zijn voor de tegenstanders van Boca of Argentinie, dat hier ook vaak haar thuiswedstrijden speelt. Vooral de grote staantribune aan de kopse kant van het veld, waar de echte Ultra's zitten moet dan dreigend voorkomen.

Langs de lange zijde scheidt een grote plexiglazen wand het veld van de tribune. Boven het grote glazen geheel bevinden zich grote ijzeren pinnen, die overmoedige toeschouwers ook nog eens moeten ontmoedigen het veld te gaan betreden.
(Er kunnen bijna 60.000 toeschouwers in het stadion, dat amper groter oogt dan het stadion van FC Twente, maar ja, hier hebben we geen sta-tribunes meer, daar nog wel).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Barcelona heeft wereldwijd de grootste aanhang en is als een van de weinige clubs ook echt van de supporters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er komt maar 1 club in mij op, Feyenoord Rotterdam, met het kritische maar altijd hondstrouwe Legioen!