Hoe bouw je het best een iglo in de sneeuw?

Een echte ronde? Ik heb momenteel een grote sneeuw hoop op elkaar gegooid, rond gemaakt, en dan steeds maar uitgehold.

Met emmers wordt de iglo niet echt rond trouwens :P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
4K

Antwoorden (8)

Rol grote sneeuwballen, maak deze dan rechthoekig. Zo is ie vanaf begin af aan al hol..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Reset;

Een paar jaar terug zag ik een paar jonge jochies het zo doen: sneeuw in een plastic krat persen, stevig aanstampen en zo blokken maken om je iglo mee op te bouwen. Werkt perfect en lijkt het meest op wat de Innuit zelf ook doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van mijn mooiste kinderherinneringen:

Als kind maakte ik een iglo met mijn vader.
We rolden sneeuwballen en plaatsten die in een halve cirkel. De volgende rij plaatsten we iets naar binnen. De rij daarop ook. VErvolgens legden we een stuk harboard over de sneeuwmuren en maakten het dak. Na het een dagje aan te laten vriezen hebben we het houten plafonnetje eruit getrokken, en had ik een echte ronde iglo. We hadden er zelfs zo'n tunnelingang voor gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste manier lijkt me de orginele manier. De link verwijst naar een filmpje over de Inuït, dit volk bouwt al eeuwen iglo's dus die zijn er al lekker bedreven in ;-)

Op de manier zoals zij het doen is het wel wat waarschijnlijker dat je het even moet 'leren'.
Het resultaat is wel erg leuk!!! Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Het geheim is dus eigenlijk niet om cirkels te maken maar een cotinu doorlopende spiraal tot aan het dakje. Elk volgend blok dat je plaatst steunt op de voorgaande. Elk blok moet je op zijn plek pas snijden. Doordat je niet in een cirkel bouwt heb je ook geen ondersteunings probleem, omdat het eerst blok gewoon vast staat op de grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de zeer koude winter van 1978 maakte we een iglo van sneeuw.
Er werden sneeuwballen gerold en dan met een houtzaag blokken van gezaagd.
Deze blokken hebben we in een cirkel geplaatst en verder gestapeld omhoog (opening uit sparen)
Vanaf 1 m. hoog, ga je langzaam naar binnen stapelen, als maar schuiner en schuiner totdat je met een laatste blok het dak sluit.
Nu de iglo verder afwerken , kieren dicht maken met sneeuw en mooi rond af werken.
In onze iglo, konden 4 mensen in en de nacht hebben 2 kinderen er in geslapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierbij een ontwerp.
Maar, let er wel op dat de in-, en uitgang niet te groot wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze kinderen deden het wel met emmers maar gingen later met water en sneeuw bij pleisteren. De Iglo was een plaatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een jaar of 5 geleden zijn we met de zaak naar Zwitserland geweest om te skien. Daar was 1 van de teambuilding aktiviteiten een iglo bouw wedstrijd. De techniek: We moesten van dat vaste, ijsachtige harde sneeuw gebruiken en daar zaagden we blokken uit. Die stapel je en smeer je aan met losse sneeuw als cement. Het is wel een behoorlijke klus.