als je krachttraining doet, maar tegelijkertijd tijdelijk zo min mogelijk suiker binnenkrijgt, kun je dan nog wel spiermassa opbouwen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

jazeker, je moet dan een half uur voor de training wel een proteine drank nemen..
Er is een dieet dat hierop gebaseerd is...TNT dieet.
Heb het zelf ook een tijd gedaan, maar als je absoluut geen suikers neemt (blijft dus alleen maar vlees en groenvoer over) val je snel af. Ik ben toen gestopt omdat ik 1 kg per dag afviel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat is dan ontzettend moeilijk.

Je kunt geen huis bouwen zonder grondstoffen, maar jij wilt massa bouwen zonder grondstoffen.

Toen ik nog vrij regelmatig in de sportscholen rondhing, kwam ik wel vaker dit soort onzin tegen. Dieet en opbouw van massa tegelijkertijd. Mijn advies is om eens te praten met een echte professional. Bij deze full-time sportlieden zul je merken dat zij een training in die delen opbouwen:
1. Opbouwen van massa (goed en veel eten, zwaar trainen door minder reps maar met zwaardere gewichten)
2. Definitie trainen (meer reps met minder zware gewichten)
3. vet verliezen ("droog" worden), zodat de spieren extra goed zichtbaar worden.

Nog even voor alle duidelijkheid:
Suiker (koolhydraten) zijn onderdeel van een gezonde voeding, het lichaam heeft gezonde voeding nodig om te overleven. Probeer wel altijd om de inname van energie in balans te houden met het verbruik van energie.