Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je krachttraining doet, maar tegelijkertijd tijdelijk zo min mogelijk suiker binnenkrijgt, kun je dan nog wel spiermassa opbouwen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

jazeker, je moet dan een half uur voor de training wel een proteine drank nemen..
Er is een dieet dat hierop gebaseerd is...TNT dieet.
Heb het zelf ook een tijd gedaan, maar als je absoluut geen suikers neemt (blijft dus alleen maar vlees en groenvoer over) val je snel af. Ik ben toen gestopt omdat ik 1 kg per dag afviel..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat is dan ontzettend moeilijk.

Je kunt geen huis bouwen zonder grondstoffen, maar jij wilt massa bouwen zonder grondstoffen.

Toen ik nog vrij regelmatig in de sportscholen rondhing, kwam ik wel vaker dit soort onzin tegen. Dieet en opbouw van massa tegelijkertijd. Mijn advies is om eens te praten met een echte professional. Bij deze full-time sportlieden zul je merken dat zij een training in die delen opbouwen:
1. Opbouwen van massa (goed en veel eten, zwaar trainen door minder reps maar met zwaardere gewichten)
2. Definitie trainen (meer reps met minder zware gewichten)
3. vet verliezen ("droog" worden), zodat de spieren extra goed zichtbaar worden.

Nog even voor alle duidelijkheid:
Suiker (koolhydraten) zijn onderdeel van een gezonde voeding, het lichaam heeft gezonde voeding nodig om te overleven. Probeer wel altijd om de inname van energie in balans te houden met het verbruik van energie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding