Als je in de sportschool een gewicht van 10 kilo gebruikt, wordt het gewicht dan verdeeld over beide armen? of is het 10 kilo per arm?

Toegevoegd na 6 minuten:
als voorbeeld oefening, de Chest Press

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

In principe wordt het gewicht verdeeld maar wat ik zelf merkte is dat mijn rechterarm sterker is dan mijn linkerarm en dan lijkt het net of de minder sterke arm meer gewicht moet dragen. (snap je het nog?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat ligt aan de oefening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha kiimberley47 ,
hier is jou antwoord

als je trainer / trainster
zegt begin maar met 10 kilo is het ook echt 10 kilo niet per arm .
ook als je met 1 arm doet

ik hoop dat dit je antwoord is !!!
veel plezier nog verder !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt ook aan het apparaat. Probeer maar met 1 en met beide armen aan een apparaat met afzonderlijke grepen hetzelfde gewicht te trekken of te duwen, dan merk je dat vanzelf.