Als het natuurlijk evenwicht verstoord wordt, omdat er geen of te weinig natuurlijke vijanden zijn, en er daardoor op grote schaal honger ontstaat, of de dieren gaan zwerven op zoek naar een plaats waar wél eten is, en veroorzaken daardoor dodelijke (voor henzelf, maar ook voor de 'aanrijder') ongelukken, dan zal dat waarschijnlijk opgelost moeten worden - ons land is nou eenmaal hartstikke vol met bebouwing en wegen. Dan nog vind ik de hele poppekraam, zoals verkleedpartijen en jachttraining voor honden met dummies ed. volkomen overbodig - laat de boswachter, die de dieren kent, beslissen, en niet het prachtige gewei, of een bok afgeschoten wordt.
Wat ik ronduit walgelijk vind, is het grootbrengen van fasanten ed, die dus volledig tam zijn, en die dan in het jachtseizoen loslaten en afschieten. Hoe iemand zulke dieren af kan schieten, en daar plezier aan beleeft, kan ik mij persoonlijk niet voorstellen. Ga dan kleiduiven schieten : véél knapper, als je zo'n klein schoteltje raakt
Helaas moeten dieren het afleggen in belangrijkheid tegen de mens en zijn belangen - om die reden moeten de in een straal van 50 km rondom Schiphol aanwezige ganzen ook 'weg', ivm botsingen met startende of landende vliegtuigen. Nou geef ik toe, dat Schiphol er echt alles aan gedaan heeft, om de ganzen te verdrijven, er is zelfs een team bordercollies dagelijks op het Schiphol-terrein de hele dag druk met het vogelvrij-houden. Een crash of noodlanding is het laatste wat ik wil!!
Het is zoals met veel in de wereld : we zijn gewoon een veel te dominant dier. We maken onze omgeving, de lucht die we ademen, en alles om ons heen ondergeschikt aan wat voor ons belangrijk is op korte termijn......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal juist +1

Andere antwoorden (14)

Zou verboden moeten worden. Ik begrijp trouwens niet dat iemand 'plezier' kan hebben bij de jacht op dieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mensen voor hun plezier meehelpen om de wildstand op orde te houden, er dus een reden is voor hetgeen ze doen, dan kan ik daar niets op tegen hebben.

Ik vind jagen niets, maar iemand moet het doen.

Voor je plezier een zwijn afknallen, gewoon omdat het kan, dat is natuurlijk schandalig en past niet meer in deze tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er graag eens een rondje op meevaren. Met mooi weer, en dan lang uitgestrekt op het dek liggen.
Mmmmmmmmmm.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb erg veel schik van mijn plezierjacht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is het uitdunnen van wild gewoon nodig.
Als dit ook via plezierjacht gaat vind ik geen probleem.
Als het maar in goede orde gaat en beperkt blijft tot wat echt nodig is.
Ik denk maar zo, sommige dieren die door de jacht geschoten worden hebben een beter leven gehad dan al die gefokte dieren in te kleine ruimtes.
Ik heb er dus geen problemen mee.

Toegevoegd na 3 minuten:
En vergeet dan ook je gewone hamburgertje van de Mac niet, waarvoor hele delen van landen ontbost zijn met alle gevolgen van dien. Mensen kijken alleen naar de jacht en denken bah dat kan niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer zo'n voorbeeld van gebrek aan respect voor de natuur.
Ik denk dat plezier niet het goede woord is, want dat soort lui kennen geen plezier, alleen machtsgevoel.
Pas als ze zelf worden opgejaagd roepen ze om genade.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er gemengde gevoelens over.

Enerzijds heb ik het gevoel dat de natuur zijn gang moet gaan. Maar wat moeten we dan doen, laten verhongeren omdat er niet voldoende te eten is? Een paar wolven loslaten op de Veluwe? Ik denk dat daar het grootste knelpunt zit, er zijn geen natuurlijke vijanden dus gaat de vermenigvuldiging ongeremd voort.

Ik ben bang dat er niets anders op zit dan het overschot aan 'wilde' dieren af te maken. Maar dat kan wellicht ook door ze te vangen en op meer diervriendelijke wijze te slachten.
14 jaar geleden
Ben 4kant tegen! Je zou kunnen beginnen om niet meer (bij) te voeren. En als je dat toch wilt doen,doe dan anticonceptie middelen door het voer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
peter ga je schamen ;p
jij wil een bult hormonen in de natuur storten??
en hoe wilde je dat doseren?
hoe hou je de mannetjes er bij weg??
ik heb je trouwens niet gemind hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schaam schaam! Even niet nagedacht,zal wel aanstormende dementia praecox zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
P.s. Zullen wel plezierjagers zijn!
Heb iemand plezier in het doden van dieren
Sinds ik de mens heb leren kenen.
Ben ik van dieren gaan houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het helemaal K. Om zorg te dragen dat er balans is in de natuur vind ik het okay als professionele jagers aan de slag gaan. Maar die hobbyisten die echt totaal misschieten en uiteindelijk dan weer onnodig leed geven. De mens zou eens moeten leren dat ze net zo lief is voor dieren als voor zichzelf, dan zijn we echt een stuk verder in deze wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap plezierjachten niet... Ik zie ze wel eens over het kanaal varen en dan zie ik alles behalve plezierige gezichten... Wat raar toch...

En als je plezierjacht bedoelt met jagen, dan verwerp ik dat ten ene male...
Als een tijger een mens aanvalt dan wordt de tijger geëlimineerd, want dan is die tijger een verschrikkelijk monster... Ik zou iedereen die voor het plezier andere dieren jaagt willen elimineren net zoals ze dat bij een tijger doen als die een mens aangevallen heeft... Precies zo... Wie in godsnaam kan er plezier in hebben in het doden van dieren... Ik kan nog geen spin doden, die zet ik buiten als ik die niet in huis wil...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo doe ik dat ook met spinnen, sommige laat ik gewoon zitten, andere mogen naar buiten.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX: heel lief, en ik begrijp het ook wel, maar: de spinnen in huis zijn meestal andere dan die je buiten ziet. Een huisspin gaat zonder goede beschutting buiten gewoon dood. Tenzij hij jouw of andermans huis weer in weet te komen. Overigens geen min van mij...
Goed idee om plezierjacht toe te staan en toegestaan te houden, misschien zouden meer mensen het moeten gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plezierjacht zegt het zelf al: dat is jagen voor plezier.

Op zich gun ik iedereen plezier, maar ik ben van mening dat dit niet ten koste mag gaan van een ander. Als je zo graag in competitieverband wilt schieten, ga dan maar paintballen... dan heb je tenminste ook de kick dat je zelf geraakt kunt worden.

Het argument om de wildstand op orde te houden, daar geloof ik niet in. Wel dat er te veel is, maar niet om daarvoor de plezierjacht als enige optie te hebben. Als die beesten dan dood moeten, doe het dan op een manier die bij een beschaafd volk past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer negatief.
Ik vind het ziekelijk en onnatuurlijk als iemand voor zijn "plezier" een ander wezen kan doden. Welk wezen dan ook.

Hoe het anders zou kunnen?
Ten eerste moeten die zielige onderzoekers (die mensen die onderzoeken en bijhouden hoe de biodiversiteit is), eens op houden met "voor God" te spelen. Er zijn namelijk mensen die strict bijhouden hoeveel er van elk wild dier in elk gebied zit. Van vogel x mogen er tussen de 503 en 516 in een gebied van 10 km2 zitten.
Één teveel? Afschieten die handel. Maar...één te weinig? Bijzetten, bijvoeren, de voortplantingstimuleren door speciale plekken voor ze te creeëren. Dat is toch te ziek voor woorden!

Ik ben van mening dat je de mensen, die met hun kinderen vrolijk de wilde diertjes gaan voeren, goed moet vertellen en leren hoe het werkt. En ze het verbieden! Zodat die dieren niet compleet overvoed worden, waardoor ze niet meer hoeven te zoeken, en dus de hele dag hebben om er op los 'voort te planten'.