Bij welke sport gebruik je de meeste spieren?

Ik ben benieuwd bij welke sport een sporter de meeste spieren gebruikt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
8.6K

Het beste antwoord

ik hoor vaak dat dat bij zwemmen is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Met zwemmen gebruik je de meeste spieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dansen wellicht... dus turnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dansen en turnen zijn twee verschillende dingen. Het woordje 'dus' snap ik in dus geval dus niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is toch eigenlijk hetzelfde... vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm, ben het er niet helemaal mee-eens. Bij dansen hoef je zelden een radslag te maken of over een evenwichtsbalk te lopen, om maar een voorbeeld te geven.
Nordic Walking claimt die sport te zijn.

"Atletiek Vereniging Nijkerk organiseert binnenkort weer starterscursussen Nordic Walking. De sport waarbij de meeste spieren van het menselijk lichaam worden
geactiveerd."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat ze het claimen, maar ik geloof niet dat het waar is. Ik geloof trouwens ook niet dat je dit, wanneer beoefend op verharde wegen in Nederland (en dat zie ik heel vaak), als 'sport' kunt kwalificeren.
Bij kamasutra kun je zoveel spieren gebruiken als je maar wilt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn meerdere sporten waar (bijna)alle spiergroepen worden gebruikt.Hier enkele voorbeelden

Met worstelen en stoeien gebruik je alle spieren. Dus rug, buik, borst en armspieren, maar ook beenspieren.

Body pump:Tijdens de training komen alle spiergroepen uitgebreid aan bod

boksen hier gebruik je alle spieren

Roeien is zeer goede aanvulling op het lopen. Bij het roeien gebruik je zo'n 85% van je spieren, je verstevigt bij het roeien ook je romp

Zwemmen zoals al eerder is aangegeven,daarbij gerbuik je ook (bijna)alle spieren

zo zullen er nog veel meer sporten zijn dus ook,mischien wel te veel om op te noemen.
Een antwoord op je vraag bij welke sport het meest zal dus niet echt beantwoord kunnen worden omdat er meerdere sporten zijn die aangeven alle spier groepen te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk als eerste aan zwemmen en roeien, waarbij je been-, rug-, buik- en armspieren gebruikt.

Als je het als één sport mag zien, denk ik dat je met de triathlon nog een stukje verder komt.

Dan heb je nog schaakboksen waarbij je ook nog je hersens moet gebruiken, maar dat valt waarschijnlijk niet onder de bedoeling van deze vraag. ;-)
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik zou hierbij zeggen inline skaten.
armen
benen
kuiten
schouders
voeten
schenen
billen
borst (let maar op als je bijna valt dan train je dit ook)
na een lange tocht wordt je hart ook getraind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kung Fu (de shaolin methode)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Wijnstein;

Ik hou het op triathlon en tienkamp als goede tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is algemeen bekend, met zwemmen gebruik je de meeste spieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij paardrijden gebruik je al je spieren.