Wat is nu eigenlijk het verschil (of wat is het beste) tussen zwemvliezen met een voet of zwemvliezen met straps?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Zwembad of alleen snorkelen in warm water; vinnen met voet (vanwege zwaarte). Deze zijn lichter. Alleen in warm water omdat de voet daarin niet tegen kou is beschermd.

Voor wat stevigere duiken; vinnen met schoenen en traps. Belangrijkste reden is dat de voet daarbij ook beschermd is tegen kou.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat om snorkelen en duiken (tot 20 meter diep) in warm water (Rode Zee). Met een voet heb ik vaak last van mijn hiel, vandaar dat ik me afvroeg of straps daarvoor niet een oplossing kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik duik daar altijd met gesloten vinnen. Lekker makkelijk en minder zwaar, daar de meeste duiken daar toch stromingsduiken zijn.