Een Atletiekbaan is 400 meter, maar vanaf waar is dat gemeten, binnen- buitenbaan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
19.1K

Het beste antwoord

De binnenste laan van elke atletiekbaan heeft een stenen rand en wie 0,30 m vanaf die rand loopt legt in één ronde exact 400 m af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij afstanden tot en met 400 m lopen de atleten in afzonderlijke lanen. De binnenste laan heeft een stenen rand en wie 0,30 m vanaf die rand loopt legt in één ronde exact 400 m af. In de andere lanen mag de linkerlijn niet betreden worden. De startlijnen worden uiteraard zodanig geplaatst dat in alle lanen exact dezelfde afstand wordt gelopen, waarbij gemeten wordt op 0,20 m vanaf de linkerlaanbegrenzing.