Net even euro sport gekeken naar een hardloop wedstrijd..viel me op dat atleten altijd tegen de klok inlopen, waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Het is gelukt! Je hebt een vraag gesteld waar niemand een antwoord op heeft.
Hieronder een pagina met heleboel speculaties, geen van alle komt in de buurt van een kloppend antwoord.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krijg ik nu extra punten?
:-)
AWM
14 jaar geleden
Ja. 'Goeie vraag' gegeven.
(ondanks dat ik me vaag herinner dat deze vraag ooit al is gesteld, maar in het archief kan ik 'm niet vinden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt gelijk Antwoordman (uiteraard)... een soortgelijke vraag is een maand of 2, 3 geleden ook al eens gesteld...

Andere antwoorden (3)

Wielrenners, schaatsers en paarden (onder andere) doen het ook.
Ik denk dat het grosso modo voor betrokkenen makkelijker/fijner is om linksom te draaien dan rechtsom.
We lopen al zoveel in de pas met de richting van de klok :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat bij de mens het hart links zit(uitzonderingen daar gelaten) loopt hij makkelijker links da rechtsom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en waar is dat op gebaseerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik ook benieuwd naar.. zou zo maar eens kunnen ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het zwaartepunt van het lichaam naar links overhelt,zou men daardoor gemakkelijker bochten naar links dan naar rechts kunnen maken. Heb ik ooit ergens gelezen. Schiet niet op de koerier!
Tegen de klok in, dus dan duurt de wedstrijd langer. Goed voor het publiek.