700 calorieën per uur, zie bron.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wil je het voor jouw specifieke situatie uitrekenen, dan kun je dat doen door hier je gewicht, lengte, leeftijd en geslacht in te vullen: http://www.fitday.com/WebFit/burned/calories_burned_Water_polo.html

Toegevoegd na 2 minuten:
(is wel in pounds en inches, maar dan heb je ook wat ;))

Toegevoegd na 3 minuten:
En tenslotte hier een lijstje van verbranding per kwartier, afhankelijk van je gewicht: http://www.dietbites.com/Pyramid-Diet/calories-burned-water-polo.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waterpolo staat wel bekend als één van de zwaardere sporten, dus ongetwijfeld worden er veel calorieën verbrand, maar hoeveel... Dat hangt af van verschillende factoren, waaronder gewicht en leeftijd. Hoe zwaarder je bent, hoe meer calorieën je verbrand.

Daarnaast denk ik dat je als keeper iets minder verbrand dan als speler in het "veld".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij waterpolo verbrand je 680 calorieën per uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt tegen de 700kc aan .Behalve als je wisselspeler bent en niet ingezet wordt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is een zware sport maar je kunt het nooit precies zeggen omdat je dan wel moet weten hoeveel hij dadwerkelijk doet in het water natuurlijk,maarre als het om jezelf gaat:doe een vetverbrander om bij de volgende wedstrijd of training