Welke spellen zijn niet voor de nintendo dsi?

Ik heb een nintendo dsi en nou wil ik dus wat spelletjes kopen, maar ik ben bang dat ik straks iets koop en hij doet het niet. Welke spellen zijn niet voor de dsi naast guitar hero?

(ik was van plan ‘sonic chronicles the dark brotherhood’, ‘lifesigns’ en ‘hotel dusk room 215’ te kopen)
Andere tips voor leuke dsi spellen zijn ook van harte welkom ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Dat weten ze vast allemaal wel in de shop waar je je games wilt gaan kopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een goede gameshop kunnen ze je precies vertellen welke spellen voor jou leuk zijn. Vaak hebben ze niet alleen alle spellen zelf gespeeld / geprobeerd, lezen ze de bladen en krijgen ze feedback van klanten. Nu moet je niet direct bij Bart Smit wezen natuurlijk (al zijn ze bij E-Plaza, een Bart-Smit- aftakking voor games en DVD's wel goed op de hoogte), maar liefst een kleine lokale gameshop.

Ook online is het een en ander aan reviews en informatie te vinden. Games zijn duur, dus je moet wel vrij zeker weten dat een spel je naar alle waarschijnlijkheid zal gaan bevallen. Maarja, dat weet je ook tevoren als je een DSI (ook niet gratis) koopt. Ik redt me persoonlijk nog altijd uitstekend met mijn ouwe SP. Ik heb in de DS nog geen uitdagingen gezien die daar iets aan toevoegen.

Je kunt ook tweedehands spellen kopen natuurlijk, dat scheelt een slok op een borrel. Al zal het voor de DSI nog wel even duren voor er echt wat aanbod is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe zijn alle games die werken op de DS (zonder dat daarvoor een uitbreiding nodig is zoals Guitar Hero) compatible met de DSi.

Je kan dus gerust de DS games die je noemt aanschaffen.

De DSi heeft geen GBA-poort en is dus niet compatible met GameBoy (Advance) spellen.

Nb. ik zou overigens alleen Hotel Dusk Room 215 aanschaffen, is van jouw 3 de enige die mij de moeite waard lijkt (maar dat is persoonlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe kan je alle DS- spellen gebruiken. Dus even als antwoord op je vraag: Welke spellen zijn niet voor de DSI: Spellen voor de WII, X-Box, playstation 2/3, PC, Gameboy(alle varianten) PSP, gamecube, mobieltje, PDA, ga zo maar door.