Waarom heb ik de dag na het hardlopen enorm veel spierpijn?

Dus de dag dat ik heb hardgelopen ,valt de spierpijn mee,maar de dag erna krijg ik heel veel pijn en het wordt alleen erger.
Hebben jullie misschien wat tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Zorg voor een goede warming-up en cooling-down. Een hoop mensen vergeten dit of denken dat het niet zo belangrijk is. Dus wel!! Het scheelt een hoop spierpijn en verminderd de kans op blessures. Als je beginnend hardloopster bent zul je desondanks nog wel wat spierpijntjes krijgen, maar veel minder erg én minder lang. Hoe meer je traint hoe minder last je krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk hier eens, ik ga deze 'cursus' voor de 2e keer doen. Tijdens de trainingen deden we deze oefeningen altijd. En als ik individueel trainde gebruikte ik ze ook. http://starttorun.atletiekunie.nl/index.php?page=658
http://starttorun.atletiekunie.nl/index.php?page=659
Spierpijn is een gevolg van overbelasting. Na een pijnvrije periode van ruim 12 uur begint de spierpijn en duurt meestal tussen de 24 en 48 uur. Daarna verdwijnen de klachten langzaam maar zeker. Een theorie verklaart de pijnvrije periode van de eerste 12 uur uit het vrijkomen van endorfinen. Dat zijn pijnstillers die het lichaam zelf aanmaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een beginnend loopster bent is dit heel nomaal.Het hart en de longen passen zich sneller aan dan de spieren in de rest van je lichaam.
De vuistregel is: een dag lopen, een dag rusten.Om hier meer zinnigs over te zeggen zou je moeten laten weten wat je loopregime is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft dat te maken met het gegeven dat je spieren nog niet gewend zijn aan het hardlopen.
Je zult merken dat als je het hardlopen met regelmaat gaat doen, dus minimaal 2 keer in de week , dat je geen spierpijn meer krijgt. Wel volhouden hoor!