Stel de trainer wil een speler wisselen en die speler gaat niet uit het veld .wat is de volgende beslissing?

wisselen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

Dan heeft de trainer een probleem. De scheidsrechter zal zich hier niet mee bemoeien. Zolang de speler zich goed gedraagt, gaat het spel gewoon door. De trainer zal met woorden en gebaren alsnog de speler zover moeten zien te krijgen dat hij het veld verlaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De trainer heeft ook een probleem, maar formeel heeft de aanvoerder in 1e instantie een probleem. Zie ook mijn antwoord.

Andere antwoorden (6)

Dan staan er van dat team 12 spelers in het veld. Waarschijnlijk krijgt de andere partij dan ook een extra speler, want anders zou dat niet eerlijk zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whaha +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een speler komt pas in het veld, als de vorige eruit is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en net zo lang tot iedereen die op de bank zit ook in het veld staat... wordt leuke pot zo :)
Dan gaat waarschijnlijk de nieuwe speler het veld uit en speelt de speler die eigenlijk gewisseld zou worden waarschijnlijk zijn laatste wedstrijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even gezocht naar de formele regels:

"Een speler, die weigert vanwege een wissel het speelveld te verlaten, kan door de scheidsrechter niet worden verwijderd en zal worden doorgespeeld. Dit betekent derhalve dat de verantwoording voor de gang van zaken ligt bij de aanvoerder van de partij waartoe de te wisselen speler behoort. Zou de voortgang van de wedstrijd in gevaar komen door de weigering van de te wisselen speler, dan zal de scheidsrechter via de betreffende aanvoerder de clubofficials erop moeten wijzen, dat het staken van de wedstrijd consequenties kan hebben voor hun vereniging."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De trainer heeft dan zowiezo een probleem: Hij/Zij heeft geen overmacht over de spelers. In principe moet dan de trainer als nog proberen de speler naar de kant te krijgen, net zoals de aanvoerder en de andere teamleden. Maar als een speler echt niet wilt, gaat hij/zij niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de speler echt zou weigeren, dan kan hij blijven staan.

Het enige probleem is dan dat hij dan meteen zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld voor die club!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De volgende beslissing is dat de trainer ontslag krijgt, omdat zijn gezag ondermijnd wordt.

Ik moest bij deze vraag wel even denken aan een stukje van Herman Finkers.

Dit gaat als volgt:

Sport.
De Franse wielrenner Jaques Maton is
gepasseerd in het klassement maar behoudt de gele leiderstrui.
Weliswaar heeft hij 34 minuten verloren, maar
hij behoudt de gele leiderstrui... Er is met hem gepraat,
men heeft geprobeerd hem ervan te overtuigen
dat het niet eerlijk is. Maar Jaques behoudt de gele leiderstrui.