Hoe bepaal je je hartslag waarboven je anaëroob aan het trainen bent...

..en dus eerder zult verzuren. Ik bedoel dus niet je maximale hartslag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Hier zijn verschillende methoden voor. Bijvoorbeeld

- het nemen van 90% van je maximale hartslag
- het aftrekken van 220 - leeftijd

Op Runinfo vind je echter veel betere methoden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De genoemde rekensommetjes om dat te bepalen zijn grove vuistregels. Veel factoren spelen een rol.
Bijvoorbeeld je sportverleden. Als je topsport of intensieve duursport hebt bedreven liggen die waarden anders.
Voor de volledigheid...het maakt voor het verzuren ook uit of je onderwater bezig bent of op grote hoogte (>4000 meter)