Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet cocaine van de lijst van verboden middelen in de sport wereld?

Veel sporters zijn de laatste tijd "positief" bevonden aan de party drug cocaine. Bij mijn weten is cocaine zeker niet prestatie bevorderend

Waarom staat dit op de lijst?

Cocaine of EPO lijkt me nogal een wereld van verschil, warom wordt alles over een kam geschoren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
839
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cocaine niet prestatiebevorderend? heb je dat van horen zeggen of uit eigener ervaring?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Wat mij betreft moet het er gewoon op blijven staan. Gebruik van cocaine is altijd strafbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee er moet een grens zijn en waar jij op doelt bij turnen heb je echt niks aan EPO. EPO is alleen nuttig voor duursporten dus dat dan ook maar toestaan bij niet duursporten want het daar niet prestatie bevorderend is?

Cocaine bevoorderd niet je prestaties MAAR beschadigd wel het imago van de sport.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft inderdaad denk ik niks met de prestatie te maken. Maar het blijft drugs, en dus vindt ik dat het zoveel mogelijk geweert blijven.
Als het van de lijst wordt gehaald gaat er weer een slecht teken naar de rest van de wereld.

En ik vindt persoonlijk dat alle sporten geheel drugs en Doping vrij moeten zijn. Vooral topsporten, je hebt toch veel mensen wat dan een voorbeeld in jouw zien!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding