Vanaf welke leeftijd is het mogelijk om een kind te leren waterskiën?

Uiteraard in ieder geval in het bezit van zwemdiploma's.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
5.7K

Antwoorden (3)

Vanaf het jaar dat het redelijk zelfstandig is, en ook wat kracht heeft. Nu verschilt iedereen, maar ik zou ongeveer 12-15 jaar aanhouden (tenzij je een natuurtalentje in huis hebt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het kind eraan toe is. Meestal is dat vanaf een jaar of 10/12. Maar sommige doen het al op hun 6e.
Ik zou niet te vroeg beginnen ivm het kunnen inschatten van risico's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Almere zit bij het Weerwater een waterskibaan. Daar kun je aan een parcours dat boven het water loopt leren waterskiën. Misschien leuk om eens in de zomervakantie te doen?

Waterskiën is pure fun waar je beslist verslaafd aan raakt. Het leuke is dat iedereen in een halfuurtje kan leren waterskiën. Daar staan onze professionele intructeurs garant voor. Het is makkelijk en veilig voor iedereen met een normale lichamelijke conditie, kunnen zwemmen is wel een vereiste.

Kabel-waterskiën doe je niet achter een boot maar aan een waterski-kabelbaan. De waterskibaan heeft 5 hoekpunten en een lengte van meer dan 1000 meter. Een omloopkabel met een snelheid van ongeveer 30 km/uur kan tot 10 skiërs tegelijkertijd voorttrekken. De waterski-instructeur zorgt ervoor dat skiërs een droge start kunnen maken vanaf het startplatform en koppelt skiërs die willen stoppen af.

Beginnende skiërs worden begeleid door professionele waterski-instructeurs en kunnen gebruik maken van de skimaterialen die op de waterskibaan Lido-Almere gehuurd kunnen worden.

Wanneer men de basisbeginselen van het waterskiën onder de knie heeft, zijn er op waterskibaan Lido-Almere ook mogelijkheden om te leren wakeboarden, figuurskiën, slalomskiën en schansspringen. Een slalombaan en springschans zijn op de locatie aanwezig en de snelheid van de waterskibaan kan aangepast worden tot wel 60 km/uur.