Stel als jij de voetbalregels in het algemeen wil veranderen, wat zou je dan precies allemaal willen doen ?

Ikzelf zou het volgende willen:

- buitenspelregel afschaffen
- bij een gelijkspel is er altijd een winnaar, stel de
eindstand is 1-1, de ploeg die het eerst op voorsprong
is gekomen is de winnaar
- Bij een ek, wk of ander heel belangrijk toernooi, mag de
verliezende finalist gewoon weer deelnemen als het
toernooi weer een volgende keer gehouden wordt, ze
hoeven zich dan niet te kwalificeren. Ik vind het namelijk
heel erg sneu als je als verliezende finalist weer heel
veel moeite moet doen om je te kwalificeren.
- geen gastlandtoernooien meer voortaan, bij de
winnende finalist van een land, mag over vier jaar het
ek of wk gehouden worden

Zo zou ik de regels aanpassen, wellicht denken jullie er anders over ... laat het maar weten :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch even een puntje van kritiek op je voorstel: De winnende finalist automatisch het volgende WK laten organiseren... dat ga je er niet door krijgen. Je zit met verschillende tijdzones, verschillende hoogtes, verschillende klimaten, waardoor elke vier jaar weer andere landen voordeel hebben. Als je het telkens door hetzelfde land laat organiseren, zijn elke keer dezelfde landen bevoordeeld. Komt nog bij dat de kosten van de organisatie van zo'n toernooi gigantisch zijn. Ik betwijfel of je dat als land wilt. En over de halve finalist die automatisch toegelaten moet worden: Ik zie niet in waarom?
Iedereen moet vechten voor kwalificatie (behalve gastland en regerend kampioen uiteraard). Bij mijn weten is het niet vaak voorgekomen dat een club die de halve finale haalt zich een toernooi later niet kwalificeert.

Antwoorden (12)

1. Buitenspel afschaffen (want ik snap die regel toch niet).
2. Doel groter maken ('t is nu te saai om er naar te kijken - er vallen veel te weinig doelpunten).
3. 2x40 minuten i.p.v. 2x45 minuten.
4. Veel beter fouilleren van supporters, en veel zwaardere straffen uitdelen aan hooligans.
5. Bij hatelijke spreekkoren: de stijd pas verder gaan nadat de tribune is ontruimd.

Toegevoegd op 17-06-2009 17:01:15
stijd=strijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Blessuretijd afschaffen, klok stilzetten bij spelonderbreking (als bij basketbal).

2. Terug naar twee wissels (de keeperswissel wordt immers nooit op deze manier gebruikt).

3. Naast een scheidsrechter ook een official die tijdens de wedstrijd gebruik maakt van videobeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén zaak zou ik wereldwijd invoeren als voornaamste regel in het voetbal, slechts één ,al de rest mag blijven bestaan.
En dat is : the pledge to FAIRPLAY
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen
1. Een kleiner speelveld, waardoor er meer heen en weer gaat, en als gevolg daarop
2. Geen 11 spelers, maar 6 of 8. Ook weer om het spel te versnellen(en meer doelpunten mogelijk te maken).
3. Bij een WK(bij een EK is het al zo) dat de vorige winnaar zich automatisch plaatst, dat vind ik gewoon logisch.
4. Veel sneller een gele/rode kaart. Sommige overtredingen zijn gewoon een vorm van mishandeling.

Ik vind gastlanden wel een goed idee, want het is leuk voor zo'n land dat het ook eens mee mag doen. Daarnaast zouden anders altijd de tournooien in de zelfde landen worden gespeeld, terwijl arme landen een economische 'boost' krijgen door zo'n tournooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Tijd stil zetten bij spel onderbrekingen en geen blessuretijd.
2. Video official die beide partijen 2x per wedstrijd kunnen raadplegen per wedstrijd. Dezelfde werking als een hawk-eye bij Tennis.
3. (hier kom ik nog op terug, ik had namelijk een geniaal idee)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spelers minder salaris geven. (ja ja ik ga hier veel commentaar op krijgen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik van beelden door de scheidsrechters. en dan niet alleen voor het kijken of een doelpunt geld, maar ook of spelers zich aanstellen (schwalbe) ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cameras in het doel [b.v. lat] en bij wedstrijden waar een zekere winnaar uit moet komen de strafschoppen afschaffen en door blijven voetballen tot de beslissing valt.
daar zouden ze wel uitgeput door raken maar daar krijgen ze een flinke vergoeding voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1) Buitenspel aanschaffen is goed idee, maar dan wel onder voorwaarden. Het moet niet zo zijn dat als een ploeg achterstaat en de verdedigers meegaan om te proberen te scoren, dat de spits van de tegenpartij dan lekker alvast bij het doel van de andere partij staat te wachten tot de bal zijn kant op komt.

2) Video-beelden openlijk toestaan. Momenteel is het al zo dat Zidane er in de WK-finale 2006 afgestuurd is doordat de 4e official het op zijn scherm gezien had en de scheids heeft geinstrueerd via zijn speakertje en ook van de week die penalty die Brazilie kreeg tegen Egypte die is zo goed als zeker door toedoen van de 4e official toegekend. Kom er dan openlijk voor uit.

3) Zwaarder straffen. Mekkeren tegen de scheidsrechter: Geel. Spelers moeten beseffen dat de man in het zwart (eeeh... geel, rood, groen whatever) de baas is. Ik had vorig jaar een vriend uit Australie op bezoek. Hij verbaast zich over het gedrag dat voetballers tentoonspreiden tegenover de scheidsrechter. Dat is ondenkbaar in Aussie rules football (zo ongeveer de hardste balsport ter wereld).
(De schorsing van 6 wedstrijden waarvan 2 voorwaardelijk die Drogba heeft gekregen nav zijn verbale aanval op de scheidsrechter in de wedstrijd tegen Barça is een leuk begin).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Einde 1e en 2e helft niet door de scheidsrechter, maar door een centrale klok laten bepalen.
2. Dan ook exacte, zuivere speeltijd, dus onderbreking van het spel: tijd stilzetten.
3. Dan ook kortere speeltijd, bijv. 2x35 minuten.
4. Spelers voor 10 minuten uit het spel zetten ipv gele kaarten.
5. De rode kaart heeft nu consequenties voor volgende wedstrijden. Dat kan soms worden uitgelokt, omdat de volgende tegenstander niet zo lastig is.
6. En: drie corners een penantie. Deden we vroeger op straat ook al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niets veranderen, voetbal is geen sport die veranderingen nodig heeft. Het is niet altijd perfect maar het is en blijft emotie en een spelletje. Natuurlijk baal ik flink als Feyenoord verliest door een fout van de scheidsrechter (laatste 2 keer Sparta-uit) maar dat wordt wel weer gecompenseerd in andere wedstrijden. Voetbal zou voetbal niet zijn zonder scheidsrechterlijke dwalingen, hoe vervelend ze ook kunnen zijn.

Kijk naar de EHL bij hockey, is dat nou echt interessanter om naar te kijken. Ze hebben een aantal dingen aangepast om het commercieel aantrekkelijker te maken (lees: meer reclame te maken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Speeltijd 3*30 minuten.
Zuivere speeltijd, dus blessure stopt de klok.
Video scheidsrechter.
Commentaar op de arbitrage is exit voor de rest van de wedstrijd.
Trainers op veld, ook exit.
Minder spelers.
Twee wissels totaal.
Als iemand kapot getrapt wordt moet de tegenpartij twee mensen inleveren.
Drie corners is panalty.