Is 8% vakantiegeld genoeg om van op vakantie te gaan

Dus niet antwoorden dat je meer zou willen hebben, maar of je er meer rond kunt komen in de vakantie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8% van hoeveel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is altijd van je jaarsalaris :p

Het beste antwoord

Je krijgt 8 procent van je salaris als vakantiegeld, da´s ongeveer een hele maand salaris. Daarnaast krijg je je vakantiedagen ook nog eens gewoon doorbetaald.

Als die 8 procent plus wat je in die vrije periode niet aan vaste lasten uitgeeft en dus vrij te besteden hebt niet voldoende is om je vakantie te betalen, heb je OF de verkeerde baan , OF je leeft (qua vakanties) boven je stand. In dat laatste geval zul je eerst een poosje moeten sparen als je verder / langer weg wil dan je budget toelaat.Of lenen, dat zal tegenwoordig ook wel heel normaal zijn.

Of het genoeg is om van op vakantie te gaan hangt dus helemaal van jezelf af. Het zal niet genoeg zijn voor een tropische all-in wereldreis, maar je kunt er langer van kamperen dan je vrije dagen hebt. Waarbij het ook nog heel veel uitmaakt wat je in die vakantie allemaal doet. Elke dag een pretpark en uit eten hakt er wel in natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja ,ik kan er mee rondkomen.
Je kan een vakantie zo duur maken als je zelf wilt,kwestie van prioriteiten en budgetteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf heb ik nooit anders dan 8% gehad en kon er altijd van op vakantie. Voor mij is daar niets aan veranderd.
Voor anderen, die 8% van een uitkering krijgen, zou dat wel eens te weinig kunnen zijn en die gebruiken het misschien als extra inkomsten om rond te kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yes......(zucht....)
Ruim. Je kunt er hoe dan ook mee rondkomen, aangezien de normale salarisuitbetaling doorloopt tijdensje vakantie, en daar komt die eenmalige 8% per jaar nog bovenop.

Toen het recht op vakantie voor het eerst officieel geregeld werd in NL, was het niets meer dan het recht 1x per jaar onbetaald een week vrij te nemen. Echt een enorm contrast met hoe 't hede ten dage geregeld is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... 'T is me nog nooit gelukt mijn gewenste wereldreis van 9 maanden te boeken met die 8%...