waarom heerst er rivaliteit tussen bmxers, inliners en skateboarders op het skate park terwijl ze ongeveer dezelfde leefstijl?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Alle drie de groepen maken net op een andere manier gebruik van het skatepark. Doordat een skatepark meerdere 'lijnen' bevat, rijd je elkaar al snel in de weg. Dit zorgt voor irritaties.

Een ander discussiepunt is vaak de gladheid van de 'grind-obstakels'. Inliners vinden het fijner als deze wat gladder zijn, skateboarders juist niet. Volgens deze twee groepen maken bmx-ers deze juist kapot door met hun 'pegs' (uitstekende pijpjes aan de zijkant van de fiets) en met het zware gewicht van de fiets hier op te knallen.

Het eerder genoemde punt van dat elke groep zichzelf het beste vindt zou ook wel eens mee kunnen spelen. De andere sport wordt als makkelijk gezien. ''Fietsen kunnen we allemaal, schoenen met wieltjes is niks en zo'n een plankje met 4 wielen stelt niets voor''
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

omdat ze willen vechten (jeugd van tegenwoordig)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leer nederlands, je stelt niet eens een vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, ze zij ongeveer het zelfde, maar ze hebben allemaal net anders de ruimte nodig, daarom is het altijd moeilijk afspreken wie wat krijgt. Daarnaast is het zo dat de bmx'er het bmx-en het beste vindt en een skateboarder skateboarden veel beter vindt. Dit is antwoord op je vraag, maar ik moet eigenlijk zeggen dat ik als oud skateboarder altijd ok omging met de bmx-ers en de skater hoor. Iedereen klapt voor je als je een sicke trick doet. Dus ik zie het wel gebeuren, maar het is wel een kwestie van instelling.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien juist wel omdat ze dezelfde leefsstijl hebben maar het enige waar ze in verschillen is hun skates, skateboard of fiets. Vergelijk het met iemand die een dikke BMW koopt en iemand anders die een dikke Audi koopt. Beide ongeveer even duur met dezelfde prestaties en van Duitse makelij. Toch zal er tussen deze twee personen meer rivaliteit zijn dan tussen de BMW rijder en iets totaal anders bijvoorbeeld een Daihatsu Cuore of een Bugatti Veyron.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De skateboarders, inliners en bmxers vinden dat zij het meeste recht hebben op het skatepark. Zij vinden de anderen minderwaardig en het dus niet goed dat die op hetzelfde park komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf denk ik dat het te maken heeft met waar je woont.

Zelf ben ik skateboarder geweest en in mijn tijd waren er vooral veel inliners en dat ging altijd prima met elkaar en door elkaar. Natuurlijk bots je wel eens letterlijk tegen elkaar maar dan zeg je sorry en ga je weer verder. Dat hoort er gewoon bij.

Zal wel iets qua mentaliteit zijn die veranderd is de laatste jaren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat op skateboarders na al die gappies een stelletje bitches zijn