Waarvoor zijn heelys bedoeld?

Misschien een beetje een rare vraag, maar mijn nichtje heeft nog steeds heelys en gebruikt ze ook. Maar ik vroeg me dus af: Zijn ze echt gemaakt om er gewoon mee te rollen of ook om er moeilijke trucjes mee te doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (1)

Doordat je met de schoenen kunt rollen worden ze volgens de wet beschouwd als speelgoed, net als rolschaatsen en skates.

Met Heelys kun je skaten waar je ook bent, terwijl ze eruit zien als gewone schoenen. Je kunt kiezen of je wilt lopen of skaten met één simpele beweging. Als je lang wilt gaan lopen kun je de wielen uit de schoenen klikken en dan heb je een gewoon paar sneakers. Het is heel eenvoudig de wielen weer in de schoenen te klikken om weer te skaten.

Op sommige scholen zijn Heelys verboden. De schoenen mogen dan wel gedragen worden maar de wieltjes dienen binnen school te zijn verwijderd. Belangrijkste reden is vaak dat er zich in de school trappen bevinden. Het is af te raden een trap af te lopen met de wieltjes erin.

De wieltjes zijn gelagerd en deze lagers kunnen slecht tegen water. Daarom is het ook verstandig de wieltjes eruit te halen en de afsluitdopjes in de schoenen te plaatsen wanneer het regent.

Wat ik er verder over gelezen heb is dat het ze niet geschikt zijn voor moeilijke trucs, daar moet je echte skates of een skateboard voor hebben. De schoenen verhogen het plezier van kinderen om buiten in beweging te zijn, ze kunnen er lekker mee spelen. Meer dan dat is het niet.