Kan een game pc blijven updaten?

Op een gegeven moment stopt updaten met ps3, bijvoorbeeld GTA. De nieuwe versie dat je ook uit de personage kunt kijken op GTA zit niet op de ps3. Bij fifa is de Journey niet beschikbaar met ps3.

Kan een game pc nieuwe updates van games blijven krijgen, zonder dat het uit maakt hoe oud de pc is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat je hier moet scheiden is niet het platform (PC vs PS3), maar de developer. Zo kan het goed zijn dat EA (FIFA) na een jaar geen aandacht meer schenkt aan FIFA 16 (zowel op PC als op de consoles), maar dat een Bethesda (Fallout), nog na jaren met een update komt voor zowel de PC als de consoles. Of dat nog weer een andere developer wel voor het een platform wat update en voor het andere niet. De updates waar jij het over hebt zijn overigens van een bijzonder type, ze veranderen de gameplay. Journey in FIFA is overigens geen update, maar een element welke niet in de PS3 versie zit van FIFA 17 maar wel in de PS4/XO versie. Dat is wat anders.

Antwoorden (1)

Ja. Bij een PC bestaat er geen "cycle" zoals je die hebt bij consoles. Overigens is het in de praktijk zo dat games geen updates meer krijgen bij consoles, maar in theorie zou een developer nog gewoon een PS3 kunnen updaten. Dat een developer minder aandacht besteedt aan de games op oude platformen is een gegeven, maar geen harde regel.

Het gaat in deze veel meer om wat de developer wel of niet doet dan wat Sony of Playstation doet (of niet doet).

https://steamed.kotaku.com/postal-2-gets-update-for-a-secret-area-that-was-closed-1786010488

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat soms wel een probleem wordt met sommige PC-games die langere tijd worden geupdate is dat de nieuwe updates ook meer grafische rekenkracht nodig hebben. WoW bijvoorbeeld is dacht ik niet meer speelbaar op de requirements waarmee het ooit begon.

Toegevoegd na 15 minuten:
*maar in theorie zou een developer nog gewoon een *PS3game* kunnen updaten