Zijn er veel verschillen met games op game pc en playstation/xbox?

Ik wil graag iets nieuws om op te gamen, maar ben bang dat wanneer ik een ps4/xbox one koop een tijdje later de nieuwere versie uitkomt. Zo ben ik terecht gekomen bij de game pc.

Ik speel het meest FIFA, GTA en black ops. Zijn er veel verschillen met die spellen op ps/xbox en game pc? En zoja, welke verschillen?

En kan je een playstation controller aansluiten op een game pc?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"ik een ps4/xbox one koop een tijdje later de nieuwere versie uitkomt. Zo ben ik terecht gekomen bij de game pc." Op (game)PC's komt ook steeds wat nieuws. Echter kan je hier wel al de nieuwste games op blijven spelen en kan je steeds je PC zelf upgraden. De verschillen zijn niet al te groot maar je kan de verschillen onderverdelen in: pro
-grafisch (PC heeft hier altijd de kroon, maar dan moet je wel een goede krachtige PC kopen met goede videokaart)
-besturing (PC heeft hier ook altijd de kroon, FPS speel je met keyboard en muis, wat veel nauwkeuriger is OF je koppelt een XBox controller aan je PC - de PS4 controller kan ook tegenwoordig maar de XBox is beter vanwege compatibiliteit)
-online gaming is "gratis" voor PC
-modding is bijna alleen op de PC pro/con
-exclusives, sommige spellen kan je enkel voor bepaalde systemen krijgen. Dit is een nadeel bij elk systeem, maar kan echt vervelend zijn als je lievelings serie niet te krijgen is.
-initiele aanschaf vs gameprijzen
PC is duurder qua aanschaf, maar de goedkopere en dalende gameprijzen (of keyshopprijzen) maken dat snel goed.
-bank gamen, hoewel je ook je PC op je TV aan kan sluiten en met de XBox-controller kan gamen.

Antwoorden (1)

Als je een PC hebt met betere specifications dan de XBOX One of Playstation 4, kun je op hogere grafische instellingen spelen en met meer frames per seconden (https://frames-per-second.appspot.com/.) Je kunt ook (Als de game deze support) mods toevoegen om je game aan te passen. Pas wel op met online games, want je kunt gebanned worden voor het gebruiken van mods. Singleplayer is geen probleem. Je kunt ook allerlei soorten controllers gebruiken ipv alleen de ps4 controller op een ps4. Alles van XBOX tot een Guitar Hero gitaar of Atari controller is mogelijk.