Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je kunststof speelgoed schoon waar een batterij in zit?

Het gaat om onderdelen van Toet toet van Vtech, zie http://toettoetauto.vtechnl.com/. Ik heb diverse stukken tweedehands gekocht, maar wil het schoonmaken voor ik het geef. Met veel water is geen optie. Graag makkelijke en bruikbare tips.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het licht er aan of je heel de batterij en dan ook waar het in zit er uit kan halen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gewoon doekje en sopje alles reiniger.
Als het schoon is afnemen met alleen water zodat er geen allesreiniger achterblijft.
De batterijen er van te voren uithalen, speelgoed goed laten drogen.
Een dag in de zon vinden bacteriën trouwens ook niet leuk.

Elektronica kan veel hebben, zolang het maar snel en goed droogt achteraf.
Mijn radiografisch bestuurbare auto is vroeger wel eens een vijver in gegaan. Niet aan te raden, maar na een dag drogen is het goed gekomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Twee goede antwoorden, maar je toevoeging over de elektronica is de plus.

Andere antwoorden (1)

Vochtige schoonmaakdoekjes zijn ideaal. Kosten niet veel (bij de lidl bijv.) en je weet zeker dat je niet teveel vocht gebruikt.
Er zit al reinigingsspul op en dat werkt erg goed zonder dat het agressief is. Je kunt er goed mee in alle hoekjes. Zeker als je er een satéprikker bij gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
die van de Action zijn ook fijn, geel met witte verpakking

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding