Wie is er door de hele discussie op GV anders gaan denken over spirituele onderwerpen en het bestaan hiervan?

De laatste weken is er vaak een heftige discussie geweest tussen voor en tegenstanders van spirituele onderwerpen Heeft dat de tegenstanders alleen maar versterkt in zijn of haar mening Of zijn er nu ook mensen om?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik verrijk mijn zienswijze op dit onderwerp met de meningen van anderen. Ik kan alleen niet zoveel met de standaard verdediging: wetenschappelijk bewijs.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk alleen maar: 'Daar heb je er weer een' en ga dan snel op zoek naar een vraag die ik leuker vind. Dus 'om' ben ik in ieder geval niet!
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als jij denkt :daar heb je er weer een, waarom antwoord je dan toch? Voor dat ene puntje?
Antoni
15 jaar geleden
Ik vond deze vraag (over de vragen en ontwikkelingen op www.goeievraag.nl) wel leuk! Ik beantwoordde deze vraag zeker niet voor dat ene puntje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Prima,Antoni
Het is vaak zo zweverig en je schiet er praktisch heel weinig mee op. Ik denk vaak dat anderen zichzelf voor de gek houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zullen al die anderen die zich zelf voor de gek houden het dan allemaal mis hebben?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dat zeg ik niet en ik sprak ook niet over 'al die anderen en het mis hebben'.
Dat kan ik ook niet omdat ik zelf (ook) niets zeker weet.
Met voor de gek houden bedoel ik het te sterk klampen aan een onderwerp betrekking hebbend op 'er is meer tussen hemel en aarde'. Dat is voor mij een enge gedachte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
O.K.
Ik niet, want ik weet... Hoe kan ik anders gaan denken over wat ik WEET... hoe dom kun je zijn om anders te gaan denken dan dat je WEET..

Ik niet, want ik WEET...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op een zeker moment heb je alle argumenten gehoord en je doorziet alle drogredenen.
Ik ben iets anders gaan denken, ik verbaas mij er meer over, dat er nog mensen zijn die in sprookjes geloven, omdat de werkelijkheid te ingewikkeld is.

Mijn tegenvraag is: zijn er mensen, die door de hele discussie op GV anders gaan denken over spirituele onderwerpen in die zin, dat ze bevrijd zijn van de drang om alles logisch te willen verklaren en de wazige werkelijkheid hebben leren accepteren?