Leven wij in een puur binair wereld waarin elke vraag wordt uiteindlijk beantwoord met ja of nee?

Er is mischien een beetje ja in elke nee en andersom maar ik zoek een plek waar ja en nee een worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ha, het beroemde yin-yang symboom.

Ja en nee, maar de ja bevat ook een klein stuk nee. Evenals de nee ook een stukje ja bevat.

Er bestaan geen ja en nee vragen/antwoorden. Zelfs niet op de vraag of de aarde rond is: Ja, maar toch niet helemaal in de perfectie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doepie snapte hem denk ik. De waarheid ligt verschijnlijk voor de yin yang. In de puur potentie als de ja en nee nog samen zijn als een het is dan grijs. Dat is de spiritueel wereld. Zodra ze yin yang worden zijn ze hier. Dat sluit bij de moment voor de oerknal en de moment ne de knal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra je 1 wordt met het universum, verdwijnt het dualisme. Ook grijs bestaat niet meer.
Ik heb dit 1x mogen ervaren in een voorbode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep. Daar gaat het om. Of daar gaat het OHMMMMMM
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor die heeft nog helemaal niet geantwoord. Maar inderdaad tijd ohm..., en weltrusten voor straks. Het was een enerverende dag vandaag op GV. Ik ga morgen die tennisbal van je opzoeken. Zelf heb ik ervaren dat die veeeeeeel kleiner is. Ook een voorbode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja gelijk heb je. Ik doe nog een vraagje bij voor de nightstalkers. Weltrusten.

Andere antwoorden (5)

Nee. We leven welliswaar in een dualistische wereld, maar verre van binair. Er zijn honderdduizenden kleuren tussen zwart en wit. Gelukkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is de wereld niet zo binair. De wereld is juist ongekend en weids, en alles is er op gericht op groei en expansie.
Door antwoorden te vatten in hokjes, wordt de wereld juist bekrompen en klein.
Een antwoord is vaak veel meer dan een ja, en gedachtes hebben vaak weer veel diepere gedachtes.
Er bestaat niet zoals de absolute waarheid, wel een innerlijke waarheid, die de tere snaren van de ziel raakt en beroert.
Trouw zijn aan jezelf en aan die innerlijke waarheid is wat er toe doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets is niet binair, maar wij maken het binair en je kunt alles als een binair categorisch systeem definiëren.
Bijv.: Wat is de kleur van gras? a. Groen b. Niet groen
M.a.w.: het hangt van de vraag af en de bijhorende verzameling antwoorden. Die verzameling antwoorden noemen wij een categorisch systeem, wanner in alle gevallen slechts een van die elementen van toepassing kan zijn. In andere gevallen zijn de vraag en/of de mogelijke antwoorden niet goed gedefinieerd. In een binaire wereld zijn alle vragen zodanig, dat het categorisch systeem twee elementen bevat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
'In andere gevallen zijn de vraag en/of de mogelijke antwoorden niet goed gedefinieerd. ' (?) Leg eens uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de kleur van gras? a. Groen b. Niet groen c. groenachtig (meerdere aantwoorden mogelijk; iets dat groen is is ook groenachtig Is x > y ? a. Ja b. Nee (de vraag is niet goed, want je kunt daar niet zo op antwoorden, terwijl Ja en Nee wel alle mogelijke antwoorden zijn als je a en y zou weten.
rose
13 jaar geleden
Ah, je bedoelt specifiek voor een binair categorisch systeem niet goed gedefinieerd. Zeg dat dan!
Ik zou "sla jij je kinderen nog steeds?" niet met ja of nee beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet? Omdat je geen kinderen hebt wellicht. Hier geldt dat de vraag en de mogelijke antwoorden niet goe zijn gefdefinieerd. Had moeten zij: Hebt u kinderen (Ja;Nee)
Zo ja, Slaat U uw kinderen nog steeds (Ja;Nee)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk niet, Antizever. Ja betekent dat je ze nu slaat, nee betekent dat je het hebt gedaan, Ds als je nooit geslagen hebt, KUN je de vraag niet met ja of nee beantwoorden, omdat de vraag niet goed gesteld is. (Hij bevat namelijk een aanname, namelijk dat je ooit je kinderen hebt geslagen.).
Nee.

Bij voorbeeld: Hoeveel punten heb jij nu?

Of: Hoe zou jij, in maximaal honderdvijftig woorden, de situatie op dit moment in de Nederlands politiek omschrijven?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe zijn beide vragen binair uit te vragen, maar dat is wel omslachtig.
rose
13 jaar geleden
En in de meeste situaties zinloos.
rose
13 jaar geleden
Maar wat mij betreft mag je naar de tweede wel een gooi doen...