Hoe is dit te verklaren ? Na het overlijden van de vader van een vriendin van mij gebeurde bij haar het volgende :

Een vriendin van mij verloor haar vader ( aan de rotziekte K ) . Na het verlies van haar vader begon een hevig verliefdheids gevoel zich te manifesteren : in het lichaamsdeel waar haar vader's ziekte had huisgehouden.
Dit verliefdheidsgevoel hield een aantal maanden aan. Daarna doofde het langzaam weer uit.

Wat gebeurde er , wat was de oorzaak hiervan ?

Ik vraag dit naar aanleiding van het lezen van de vraag : Heeft dit met energie te maken ? door Doepiedoep.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is een teken geweest van haar vader, om hem los te laten.
Je vriendin heeft een enorm moeilijke tijd achter de rug.
Allereerst de onmacht om haar vader te kunnen helpen, de moeite om zijn aftakeling, en het accepteren om hem los te kunnen laten, hebben een enorme impact op haar gehad.
De strijd, en de afkeer tegen zijn ziekte, hebben veel van haar gevraagd.
Op het moment worstelt ze nog steeds met die heftige gevoelens, en om het een plekje te kunne geven.
Door het verliefdheidsgevoel in het lichaamsdeel, waaraan haar vader uiteindelijk is overleden, is dit een teken dat ze het moet gaan accepteren en los laten.
Uiteindelijk komt dit allemaal goed.
Misschien dat ik er naast zit met mijn veronderstelling, maar zo voelt het, en dit komt als eerste in mij op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Geef een hartelijke groet aan je vriendin, en wens haar veel sterkte toe met dit verlies, namens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik doe een gooi, maar weet absoluut niet of dit klopt. Luister maar eens met je gevoel.

Is het lichaamsdeel de onderbuik ter hoogte van de navel?

Misschien heeft zich nare eigenschappen, waarvan haar vader een bron is geweest, zich opgeslagen in dat deel van haar lichaam.
Toen haar vader is overleden, is daarmee een stukje bron van haar problemen weggenomen.

Verliefdheidsgevoel, noem ik ook wel eens een verhoogde energiewerking op die plek. In de onderbuik zit het grootste energiecentrum welke de basis is van de energiestroming. De Dantien volgens de Chinezen.
Die vlinders in je buik, is eigenlijk het dantien die enorm actief is en kan draaien, inkrimpen en uitdijen.

Misschien is de vriendin van jouw wel een beetje opgelucht geweest, omdat precies dat stukje probleem is weggegaan en een bron was. Daarna heeft het lichaam zichzelf kunnen herstellen in die paar maanden.

Even puur een antwoord in het wilde weg en absoluut nergens op gebaseerd, behalve dat het zo bij me op is gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus Gdanonym!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Gdanonym. Ik ga het haar vragen +
de mens raakt steeds meer zijn innerlijke gevoel kwijt .
veel dingen zijn niet te verklaren en ik vind dat dat ook zo moet blijven mits degene die het ervaart er rust in vind en er een eigen interpetatie aan geeft .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zo’n gevaal zijn bijna alle antwoorden mogelijk en mischien ook zijn ze allemal juist. Vanuit mijn gevoel komt het volgende antwoord; Je vriendin is bewuster geworden van haar licham en specifiek van dat deel waarin de ziekte van haar vader sloeg. Door deze bewustvoording mischien met de hulp van haar vader vanuit de spiritueel werld ontstond een zelfgenezing mechanisme gebaseerd op liefde die heeft gezorgd dat het zelfde zaal haar niet overkomen. Vaak is spontaan genezing gebaseerd op liefde, de sterkste positieve emotie. Ik wens jou vriendin veel strekte en liefde toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer waarschijnlijk zijn ze allemaal fout. En wat is in hemelsnaam een verliefdheidsgevoel in je long of je darm?
Verder zal ik zwijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Jacob, +1. Hier kan ik het ook erg in vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@onbekend . Dingen gebeuren . We laten ze toe, of we ontkennen ze. Voor die vriendin was het "verliefdheidsgevoel " een ontzettende belangrijke ervaring. Ze kon de pijn van het verlies van haar vader loslaten . Wie weet hoe dit werkt . Ik zeg dat ik het niet weet . Daarom vraag ik aan de GV antwoorders of ze een idee hebben . Er is geen goed of fout . Het ís er gewoon geweest die ervaring van die vriendin .
Dat is nou de energie van de liefde tussen vader en dochter.
Een overlijden is een heftig iets. Zeker wanneer het personen zijn die heel erg dicht bij je staan. Daardoor is de energie heel erg sterk. Het mooie aan dit verhaal is dat je ziet dat de energie zo veel en groot is, dat het zich zowel geestelijk als lichamelijk manifesteert. Wij mensen zijn tot deze dingen in staat, zelfs na ons overlijden, omdat wij uit pure energie bestaan. Als je vriendin er goed naar luistert, dan begrijpt ze wat er gebeurt. Wat ik ervan zou zeggen, als persoon die er van een afstand naar kijkt, is dat de vader aan haar dochter wil laten voelen dat alles goed is gekomen. Geen pijn, geen stress, geen verdriet meer. Alleen maar liefde! Als je vriendin gaat beseffen dat de dood het einde niet is, en dat het contact met haar vader op een ander 'level' nu gaat, denk ik dat ze er nog veel plezier aan zou kunnen beleven. De dood kan zo mooi zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus Kletskevertje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat prachtig Kletskevertje. Weet je wat het is , ik heb geen idee wat er gebeurde , en waarom het gebeurde voor die vriendin ( dat verliefdheids gevoel op die plek ) . Maar ik wéét dat je heel goed in de goede richting komt met je antwoord. De verhouding van die vriendin met haar vader was inderdaad een hele mooie en hele goede. +
Ik zal mijn visie geven, wetend dat veel mensen mijn visie niet zullen accepteren.

De verklaring voor deze verschijnselen is dat jouw vriendin ze zelf veroorzaakt.

Immers, zij is zich bewust van de plek waar haar vaders ziekte had huisgehouden. Zij had/heeft sterke gevoelens voor haar vader, en sterke gevoelens na zijn overlijden.

Door haar concentratie op dat lichaamsdeel, heeft ze zelf bepaalde sensaties teweeggebracht.

Er zijn meer van zulke gevallen bekend, ook zonder dat er een familielid bij betrokken was, ook zonder dat er iemand is overleden. Het komt dus wel vaker voor.

Er zijn zelfs gevallen bekend waarbij een dochter sterke gevoelens kreeg in haar lever, direct nadat haar vader aan leverkanker was gestorven. Pas veel later kwam de familie erachter dat de vader weliswaar ook een leverziekte had gehad, maar dat die leverziekte onschuldig was. De vader was in werkelijkheid gestorven aan bijnierkanker.

Het waren in dit geval dus puur de gedachten van de dochter, gebaseerd op de foute aanname dat de kanker in de lever zat, die haar dit gevoel in haar eigen lever gaven.

(De minnetjes die het geven van mijn visie mij zal opleveren, zal ik dan maar (moeten) accepteren.)
Cryofiel