Waarom zegt Char tegen iedereen in haar programma dat hun geliefde het goed maakt?

zou dat echt zo zijn of durft ze niks anders al antwoord te geven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begint jouw naam met een W? En zit er een O in? En een A?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ben je 29 jaar,nee? Dan 30 misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@skusme :)

Het beste antwoord

Char en nog veel meer mensen die beweren met overledenen te kunnen praten zeggen altijd dingen die mensen willen horen.
Mensen die in Char geloven willen graag dingen horen waar zij kracht uit kunnen putten.

Wanneer Char zegt dat het goed gaat met de overledene dan is dit fijn om te horen, daar put men kracht uit. Nog meer dingen die mensen graag horen:
De overledene vergeeft je en is niet boos.
De overledene is trots op je, je doet het goed!
De overledene heeft geen pijn gevoeld.
De overledene is blij dat je haar spulletjes hebt bewaard.
De overledene vindt het fijn dat je haar/zijn foto in een lijstje hebt gedaan.

Leuk he? Ik kan er nog veeeeeel meer bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (11)

Dat is iets dat iedereen graag wil horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze dat doet omdat ze het meest gewenste antwoord geeft.
Ik denk namelijk dat Char geen idee heeft hoe het met een overleden geliefde gaat.
Char heeft heel veel capaciteiten, maar die liggen mijns inziens vooral op het gebied van mensenkennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof haar niet hoor, maar Derek Ogelvie (schrijf je dat zo..?) wel. Char vraagt ook steeds of de naam met een A of D ofzo begint.

Bij TVkantine hadden ze iets moois: Char begon dus weer over dat het goed ging met de overledene, en dat hij/zij heel gelukkig was nou. Zegt de ander: 'maar hij/zij (ben ik vergeten..) leeft nog!' geniaal..

Maar waarschijnlijk zegt ze dat omdat iedereen dat graag wil horen ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Char vraagt ook steeds of de naam met een A of D ofzo begint." Dat is inderdaad een welbekende techniek. Dat heet coldreading. http://nl.wikipedia.org/wiki/Cold_reading Derek Ogelvie is echter van een zelfde laken een pak vrees ik. Ook een charlatan dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer. Hij brengt het iig een stuk overtuigender dan Char ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat me het zo zeggen: neem het niet blindelings van mij aan hoor. :) Maar ik heb wel eens een filmpje op YouTube gezien, waar Derek Ogilvie door James Randi (een bekend sceptisist) onderuit werd gehaald. :) Hier is een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=iZq-ly3n1ew
Cryofiel
13 jaar geleden
Derek is zelfs meerdere keren getest. Inderdaad door James Randi, met een test waaraan Derek Ogilvie vooraf zijn toestemming had gegeven - hij was er helemaal van overtuigd dat dit een goede test was. Het wás ook een goede test: Derek faalde jammerlijk. Ook bij de andere keren dat Derek is getest, faalde hij al even jammerlijk.
Omdat het maar een toneelstukje is, bedoeld om mensen een goed gevoel te geven, volledig onafhankelijk van de daadwerkelijke inhoud van de naar alle waarschijnlijkheid niet-bestaande boodschap.
STEL ze zou echt contact hebben met overledenen en die zouden ECHT zeggen wat ze denken en het zou niet positief zijn ; dan scoor je bij dat publiek geen hoge ogen, hoor. Mensen willen getroost en bevestigd worden, en niet een of andere waarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze verteld mensen de dingen die ze willen horen ik persoonlijk geloof er geen woord van ik geloof dat je niet met iemand kunt communiceren die overleden is. niemand dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je dat wil horen en het toch niet kunt controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kracht van suggestie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Char een bedriegster is en gewoon zegt wat iemand graag wil horen. Daar wordt ze voor betaald en zo staat het allemaal in het script.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij pak de koe bij de horens plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Ze is nep, en heeft haar mensen in het publiek zitten die ja of nee knikken bij een 'weer eens' gegokte letter.
Of Char echt is of nep maakt niet zoveel uit... Aan het eind van zo'n reading zijn de mensen meestal gerust gesteld door die woorden en dat is goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan laat je je dus bewust in de maling nemen? Dan kan ik je ook wel vertellen dat het goed gaat met die overledene. Alleen gelooft niemand me dan en wordt ik er financieel niet beter van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee sorry ik vind dat geen goede instelling.er zijn mensen die echt willen weten hoe t gaat met de overledene.en die worden gewoon voor de gek gehouden.t is gemeen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om mensen die naar Char gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist niet, ze neemt ze in de maling. Ze vertelt ze dingen waarvan ze niet weet dat ze waar zijn of niet.
Het is echt gemeen ja.
Wat denk je dat er zal gebeuren als ze zegt dat hun overleden geliefde in een hel is beland?
Daarmee maak je levens in het huidige leven kapot.

Dat doet ze dus niet. In die gevallen zal ze dit niet benoemen. Het is een grote verantwoordelijkheid om met dit soort zaken om te gaan.

Een helderziende kan niet zomaar tegen iemand zeggen dat hij over 2 jaar dood zal gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je interesse hebt kun je een uitzending van Zembla terugkijken (zie voor het adres de bronvermelding waar ik de url heb geplakt) waarin het zogezegde medium wordt ontmaskerd. Jouw vraag wordt er ook in beantwoord.

Dit soort praktijken zouden in mijn ogen verboden moeten worden, Char is een bedriegster die niets meer en niets minder dan handig gebruik maken van cold reading en mensen zeggen wat ze graag willen horen. Om mensen een prettig gevoel te geven hoeft ze niet zo ingewikkeld te doen en/of zich voor te doen alsof ze paranormaal zou zijn. Dat is ze niet. Het is een gewiekste dame die grof misbruik maakt van de ellende en het verdriet van mensen die een geliefde overledene erg missen.

Overigens geloof ik wel degelijk dat er mensen bestaan die wél contact maken met overledenen, maar Char doet dat zeer beslist niet. En dát moet verboden worden, want er is niets zo erg als het geven van valse hoop. Het zal dan tijdelijk werken en een goed gevoel geven, op termijn moeten mensen toch hun verdriet een plek geven, zo ook het gemis. En dat is nu eenmaal niet mooier te maken dan het is, of je nu wel of niet in een leven na de dood gelooft.