fysiek gezien is dat natuurlijk niet mogelijk...
de pijl kan niet naar haar eigen oorsprong wijzen...
het oog kan niet zichzelf zien
en de aandacht kan niet naar zichzelf gaan...
en toch...
ik weet dat ik niet zomaar de persoon ben die hier zit te schrijven ...ik ben IK... zoals iedereen IK is... iedereen is een unieke manifestatie van de ene Ik, en daardoor kom IK mijzelf voortdurend tegen in de ander...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja uiteraard. Als je iets doet en mensen wijzen je erop bijvoorbeeld. Of als je iets gedaan hebt waar je heel erg spijt van hebt. Kleine dingentjes, overegens moeilijk uit te leggen dit.. haha
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan alleen maar een ander tegenkomen, en toch nooit mezelf. Ik ben toch niet twee hondjes...
Als je zo doorgaat wel.
15 jaar geleden
Waarschijnlijk wel, als je op een gegeven moment te veel hooi op je vork hebt genomen.

Of als je in de spiegel kijkt ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Fysiek gezien is dat absoluut onmogelijk. Ieder mens is namelijk uniek. Echter als je ego in grootte afwijkt van dat wat bij je past kun je je ego tegenkomen en gezien het feit dat je ego deel uitmaakt van je persoonlijkheid - en dus je persoon - kun je in die zin wel jezelf tegenkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zodra je jezelf tegenkomt, dan zie je dus jezelf. Al is het maar in denken. Zodra je jezelf kunt beschouwen ben je al een heel stuk verder. Observeer je gedachten, kijk hoe ze in je brein komen en gaan als dwarrelende bladeren. Kijk hoe ze je emoties beïnvloeden. En glimlach daar een beetje om:)
Dan ben je jezelf tegengekomen:) Als je jezelf vervolgens accepteert (die emoties ZIJN er, dat is ok) en goed kijkt hoe je je emoties kunt beïnvloeden, dan kun je hele goeie maatjes worden met jezelf:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
alles wart je kunt zien aan jezelf is dus per definitie niet jezelf. Je kunt denken als je in de spiegel kijkt, dat je jezelf ziet, maar dat is niet zo, je ziet alleen maar een spiegelbeeld...
Je kunt jezelf figuurlijk gesproken tegenkomen. Meestal in de betekenis dat je een (waarschijnlijk) onverstandige keuze maakt en later pas zult ontdekken dat dit een verkeerde keuze was. Vaak een waarschuwing van een ander.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je komt jezelf voortdurend tegen.. in al die anderen kom je jezelf telkens weer tegen. Je kan namelijk jezelf niet herkennen of "tegenkomen" als er geen ander was.

In eenheid is er geen zelf namelijk.

Namaste.