Wat is intuïtie voor jou en hoe maak jij er gebruik van in je leven?

Wanneer haal je je inspiratie uit intuïtie, hoe doe je dat, en wat zou je andere mensen aanraden die vaag begrijpen wat intuïtie is, maar niet echt weten hoe ze het kunnen benutten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Wanneer je goed naar je intuïtie luistert en er op vertrouwd, háál je daar automatisch inspiratie uit.

Anderen aanraden, die vaag begrijpen?
Proberen uit te leggen wát intuïtie is, het gevoel, hoe zij hun intuïtie kunnen leren te ont-wikkelen, verstaan, vertrouwen en leren volgen. Juist dat vertrouwen is zo belangrijk!

Zij die vaag begrijpen/weten, bij hun is het van belang dat zij positieve ervaringen op doen met het volgen van hun intuïtie. Dan leren zij vanzelf hoe zij dit kunnen benutten.

Jouw bovenstaande vraag;
'Wat is intuïtie voor jou en hoe maak jij er gebruik van in je leven?'

Intuïtie is in de eerste instantie een gevoel, een weten.
Het komt vanuit je gevoel of zoals men wel eens zegt;
'Je hogere zelf'.

Door een 'weten', kwam ik er achter dat ik naar dat 'stemmetje' kon luisteren, ik kon het naast me neer leggen maar het stemmetje bleef. Eerst heb je twijfel, dan durf je voorzichtig te volgen.
Je komt er achter dat je intuïtie de beste raadgever is.
Vanuit die ervaring heb ik geleerd mijn intuïtie goed te volgen.
Ik ga altijd af op mijn intuïtie omdat ik dat het meest vertrouw!
Dus in mijn leven maak ik daar dankbaar gebruik van in bijna alle situaties!

Toegevoegd na 6 dagen:
Hoe je anderen kunt leren om hun intuïtie waar te nemen?

Leer ze stil te zijn, te luisteren naar hun hart, hun ware ik, dit is de eerste stap.

Vraag ze wanneer zij een beslissing moeten nemen wat het eerst in hun opkomt, wat te doen.

Ik geef zelf geleide meditatie en voer mensen naar een plek waar zij antwoord kunnen krijgen op een vraag.
Om dit in z'n geheel uit te leggen, hier op GV, kan bijna niet, mogelijk via PB en wil dit wel doen maar dat is uiteraard een heel verhaal. Misschien niet nodig voor jou?
Maar anders, met alle liefde!

Door deze meditatie ontdekken zij ook vaak hun 'Hogere Zelf'. Hun intuïtie.
Je kunt ze aangeven alert te zijn op wat hun innerlijke stem zegt wanneer zij iets geen ondernemen, de eerste ingeving is meestal de meest waardevolle.

Toegevoegd na 6 dagen:
Taalfout, herstel: Je kunt ze aangeven alert te zijn op wat hun innerlijke stem zegt wanneer zij iets gaan ondernemen, de eerste ingeving is meestal de meest waardevolle.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het Doepie! Dank je wel! En...........wie weet.......vorig.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig bestaan ze nog...dacht al dat het ras was uitgestorven onderhand.
Fijn jullie antwoorden te lezen, en te weten dat er nog meer zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Witlicht. Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Witlicht is onzichtbaar geworden... Maar jouw antwoord is heel herkenbaar Jeanette .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Goldenten, dank je wel! Jammer dat Witlicht vertrokken is he? We kunnen licht wel gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal mijn vraag proberen te bewerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Rovapu, bovenstaande is ook voor jou maar ik wilde nog even toevoegen dat ik het ook jammer vind dat Witlicht vertrokken is. Ik hoop op terug komst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Rovapu, Dank je wel! Ik hoop dat je nog meer duidelijkheid krijgt! Ben blij dat je wat aan mijn antwoord hebt!

Andere antwoorden (11)

Je stemmetje in je (achterhoofd)volgen.Soms voelt iets gewoon niet goed en als je het dan toch dorzet blijkt vaak dat je eerste gevoel juist was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste wat in je opkomt is vaak het juiste. Je gevoel volgen, niet rationeel zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een valse raadgever waar je niet van op aan kunt. Dus negeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij vrouwen is de intuïtie nu eenmaal veel beter ontwikkeld Moolkeesje. En vertrouw maar op ons; het is vaak een heel goede raadgever!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus
Luisteren naar je onderbuik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je intuitie is je dieper liggende gevoel. Niet je oppervlakkige gevoelens en emoties, maar het diepere weten.
Ik neem al mijn beslissingen door mijn diepere zelf te activeren.
Wat je vaak vanuit je tenen voelt is je intuitie. Of een oplossing van een raadsel waarin de stukken in elkaar vallen, en je voelt diep van binnen dat dat het antwoord is, is je intuitie.
Door bewust te leven, en goed te luisteren naar je diepe zelf, kun je je intuitie stimuleren.
Het is heel natuurlijk, en iedereen kan het gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iets niet goed voelt doe ik het ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inspiratie wordt geblokkeerd door nadenken. Dus als je niet nadenkt zullen je antwoorden vanzelf komen. Maar als je denkt: het komt niet, dan denk je weer na. Dus laat het maar gaan, niets hoeft, alles mag. Laat jezelf niet vastzetten door te gaan piekeren en na te denken. Blokkeer jezelf niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de eerste stap is je dit bewust worden. Daarna volgen er no vele hele kleine stapjes. Maar je komt er wel dichterbij.
Gedachten gaan beheersen kan je leren met je bewustzijn en aandacht. Meditatie is hier een hulpmiddel voor.
Geef aandacht aan je innerlijke processen, je lichaam een je geest. Leer jezelf kennen.
Zuivere intuïtie wordt onmiddelijk gevolgd door zijn schaduw : twijfel. Die twijfel is natuurlijk ook belangrijk om te voorkomen dat je ongefundeerde en overhaaste beslissingen gaat nemen.

Ik ervaar twee soorten intuïtie : spirituele intuïtie die komt uit een diepe persoonlijke "bron" die met mijn onderbewuste is verbonden. Deze intuïtie laat mij sterk weten of iets "goed " of "niet goed "of dat iemand "goed" of "niet goed " voelt. Naar gelang het "goed " voelen durf ik beslissingen te nemen om het "goede " toe te laten.

Mentale intuïtie die verbonden is met levenservaring , doorstane situaties en kennis over sociale contacten en situaties.

De mentale intuïtie is lastig te onderscheiden van de spirituele intuïtie . Dit is een langdurig proces om de twee van elkaar te onderscheiden.

De spirituele intuïtie is in principe "zuiver " en zou zo kunnen worden opgevolgd. In de praktijk denken we toch maar liever eerst na voordat we iets doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik volg altijd mijn intuïtie omdat die me nog nooit in de steek heeft gelaten. Zo ben ik wel eens met mijn zoontje die nog maar een peutertje was naar de huisarts gegaan,omdat een innerlijke stem me ertoe dwong. Het kind was totaal gezond! Hij at goed, dronk goed, sliep goed, speelde en was vrolijk toch keek hij anders uit zijn ogen,voor mijn gevoel dan. Ik heb altijd aan die innerlijke dwang toegegeven dus ook nu, want anders laat het me niet los. Mijn huisarts zei me dat een moederinstinct altijd gevolgd moest worden, hij onderzocht mijn zoontje en kwam tot de diagnose dat hij een fikse angina (keelontsteking) had. Zo had ik recentelijk nog een nacht waarbij ik niet kon inslapen omdat ik de innerlijke dwang weer voelde om de stekkers uit de stopcontacten te halen van de tv`s. Die waren toen als enigste nog niet beveiligd.
Ik had eigenlijk geen zin maar anders kon ik toch niet slapen, dus heb ik het maar gedaan. Ik lag nog maar net weer terug in bed en het flitste door mijn slaapkamer, direct gevolgd door een donderslag. Het heeft die nacht flink geonweerd. Terwijl tevoren niets erop duidde dat het zou kunnen onweren. Ook bij bepaalde mensen krijg ik een voorgevoel dat die persoon niet te vertrouwen is. Ik zie het aan de ogen en instinctief zal ik daar afstand van nemen. Ik zal er nooit 'vriendjes' mee kunnen worden. Ook al verklaart iedereen me voor gek (want diegene is toch zo aardig). Het komt altijd uit! Voor mij is mijn intuïtie erg belangrijk en hoef er niet over na te denken om hem te volgen.
13 jaar geleden
Intuïtie is ingeboren weten. Inspiratie is afkijken. Intuïtie benut je altijd, maar sommige mensen hebben meer intuïtie dan anderen, dus die kunnen er beter gebruik van maken.

Je kunt ook beter naar je intuïtie leren luisteren, dat helpt al veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Intuïtie is meteen (radicaal) weten. Ik gebruik dat altijd en overal. Het is er gewoon, omdat ik dat mag zien elk moment en overal.